Το Lifeme.gr σου συστήνει τους τρόπους για να το αντιμετωπίσεις.

Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν βιώσει την αίσθηση του πρηξίματος και φουσκώματος. Μπορεί να συμβεί μετά το Σαββατοκύριακο ή κατά τη διάρκεια μιας εορταστικής περιόδου. Αλλά για μερικούς ανθρώπους, το φούσκωμα είναι κάτι περισσότερο από μια περιστασιακή ενόχληση.

Αν αισθάνεσαι το στομάχι ή την κοιλιά σου συχνά φουσκωμένη, θα μπορούσε να οφείλεται στα ακόλουθα:

  • υπερβολική πρόσληψη αερίων
  • δυσκοιλιότητα
  • κατάποση αέρα
  • κοιλιοκάκη
  • τροφική δυσανεξία
  • σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου

Οι λόγοι που σε οδηγούν να αισθάνεσαι τόσο φουσκωμένος, είναι οι ακόλουθοι:

  1. Δυσκοιλιότητα

Αν έχεις δυσκοιλιότητα, μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες, υγρά και τακτική άσκηση θα σε βοηθήσει να το αποτρέψεις. Ακόμη και 20-30 λεπτά γρήγορου περπατήματος, τέσσερεις φορές την εβδομάδα μπορεί να βελτιώσει τη λειτουργία του εντέρου σου.

2. Κατάποση αέρα

Προσπάθησε να μην καταπίνεις πάρα πολύ αέρα. Μην μιλάς και τρως την ίδια στιγμή, αλλά προτίμησε να τρως με την ησυχία σου (καθιστός και όχι στο πόδι). Επιπλέον, μείωσε τα ανθρακούχα ποτά που καταναλώνεις, κόψε τις τσίχλες και να μασάς με το στόμα κλειστό, έτσι ώστε να μην παίρνετε περισσότερο αέρα απ’ όσο πρέπει.

3. Κοιλιοκάκη

Η κοιλιοκάκη είναι μια κοινή πεπτική πάθηση κατά την οποία το έντερο δεν μπορεί να απορροφήσει την γλουτένη που βρίσκεται στο σιτάρι, το κριθάρι και τη σίκαλη. Η καθαρή βρώμη δεν περιέχει γλουτένη, αλλά οι άνθρωποι με κοιλιοκάκη μπορεί να χρειαστεί να την αποφύγουν και αυτή, δεδομένου ότι συχνά υποβάλλεται σε επεξεργασία σε εργοστάσια που επεξεργάζονται και σιτάρι και υπάρχει κίνδυνος διασταυρούμενης μόλυνσης. Εκτός από το φούσκωμα, αν έχεις κοιλιοκάκη, η κατανάλωση τροφών που περιέχουν γλουτένη μπορεί να προκαλέσει διάρροια, κοιλιακό πόνο και κούραση. Συμβουλέψου τον παθολόγο σου, αν πιστεύετε πως έχεις κοιλιοκάκη. Ενώ αν διαγνωστεί η μετάβαση σε μια δίαιτα χωρίς γλουτένη θα σε βοηθήσει αρκετά.

4. Τροφική δυσανεξία

Η τροφική δυσανεξία μπορεί να οδηγήσει σε φούσκωμα, όταν:

  • το έντερό σου δεν αδειάζει σωστά
  • το φαγητό παγιδεύει αέρια στο στομάχι σου
  • παράγεται πάρα πολύ αέριο ως αντίδραση στην τροφή

Οι κύριοι παραβάτες είναι το σιτάρι ή η γλουτένη και τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Η καλύτερη προσέγγιση αν έχεις τροφική δυσανεξία είναι να τρως λιγότερα ύποπτα τρόφιμα. Κράτησε ένα ημερολόγιο διατροφής για μία με δύο εβδομάδες, σημειώνοντας τι τρως, τι πίνεις, όταν το φούσκωμα χειροτερεύει. Μην απαλλαγείς από κάποιες ομάδες τροφίμων, αν δεν συμβουλευτείς πρώτα τον γιατρό σου.

5. Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου

Τα άτομα με σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου συχνά παραπονιούνται για φούσκωμα, ειδικά το βράδυ. Το φούσκωμα αυτό δεν φαίνεται να συνδέεται με περίσσεια αέρα. Μπορεί να σε βοηθήσει η μείωση της πρόσληψης σε λιπαρά ή φυτικές ίνες. Επίσης, το τσάι μέντα, οι κάψουλες και τα προβιοτικά έχουν προταθεί ως διευκόλυνση στα συμπτώματα του συνδρόμου αυτού. Αν τα συμπτώματα επιμένουν, να συμβουλευτείς το γιατρό σου για να αποκλείσεις κάποια πιο σοβαρή ασθένεια.

Lifeme

Healthy is the new Sexy!