Τα tips που κανένας δεν θα σου πει!

Δεν θα σας αναφέρω τα κλασσικά πράγματα που όλοι ξέρουμε ότι πρέπει να κάνουμε. Το πρωινό είναι απαραίτητο, να μην τρώμε επεξεργασμένες τροφές, κλπ κλπ, εγώ θα σας αποκαλύψω τα μικρά μυστικά που έκαναν τη ζυγαριά μου να παίρνει την κάτω βόλτα και να είναι μόνιμα στα ίδια επίπεδα.

Κατά την εμπειρία και τη γνώμη μου, τα βασικά πράγματα που θα σου συνιστούσα είναι:

  • Δώσε προσοχή πρώτα στην ποιότητα του φαγητού και μετά στην ποσότητα που τρως. Αν ξεφεύγεις στις ποσότητες ή δεν μπορείς να ελέγχεις την ποσότητα που τρως, κάνε φίλη σου τη ζυγαριά φαγητού. Γιατί και το αβοκάντο κάνει καλό –αλλά καλύτερα να φας μισό ή ένα μέτριο. Όχι 3. Επομένως, με το να τα ζυγίζεις, αμέσως οριοθετείς τη μερίδα σου και ξέρεις πόσο πρέπει να φας. Δυστυχώς το μάτι, όταν μας αρέσει κάτι πάρα πολύ, ξεφεύγει.
  • Να τρως κάθε 3-4 ώρες. Μπορεί να μην πεινάει το στομάχι σου, αλλά πεινάει ο εγκέφαλος σου. Να φτιάχνεις από το βράδυ, το διατροφικό πλάνο της επόμενης μέρας.
  • Αν δεν μπορείς να ελέγξεις το φαγητό σου ή ξεσπάς εκεί, αναρωτήσου μήπως φταίει κάτι άλλο και όχι τα κιλά;
  • Βάλε στην καθημερινότητα σου φρέσκιες τροφές, όχι συσκευασμένες και επεξεργασμένες και κάνε το εβδομαδιαίο πρόγραμμα από την προηγούμενη εβδομάδα για να είσαι έτοιμος! Μείνε μακριά από το άσπρο αλεύρι, άσπρη ζάχαρη, γιατί δεν έχουν θρεπτικές ουσίες, όχι γιατί παχαίνουν.
  • Πιες νερό. Αν δεν πίνεις καθόλου νερό πίεσε τον εαυτό σου για μια εβδομάδα να πίνει τουλάχιστον 8 ποτήρια νερό για μια εβδομάδα. Την 8η μέρα που θα ξυπνήσεις, θα στο απαιτεί ο οργανισμός σου.
  • Να συνεχίζεις να τρως αν πεινάς, αλλά να σταματάς πριν φουσκώσεις.
  • Αγόρασε ένα καλό πιάτο ή σερβίτσιο ή ένα σετ με σουπλά που να τρως σε αυτό κάθε μέρα. Αν θες φωτογράφιζε το πιάτο σου και θα εκτιμάς αλλιώς το γεύμα σου.
  • Προσοχή στα άρθρα που διαβάζεις και τα περιοδικά. Να βλέπεις πάντα την πηγή και τον κειμενογράφο για να αξιολογείς την εγκυρότητα του κειμένου.
  • Το να σκέφτεσαι κάτι γλυκό καμιά φορά δεν είναι παράλογο. Το να σκέφτεσαι όμως συγκεκριμένη μάρκα ή συγκεκριμένο παγωτατζίδικο η ζαχαροπλαστείο δείχνει ότι πιο πολύ είναι στο μυαλό σου παρά ότι το θες. Εκτός αν είσαι έγκυος. Εκεί δικαιολογείσαι.. τρέξ’ τον μέχρι τη Θεσσαλονίκη για τρίγωνα!
  • Φάε αυτά που σου αρέσουν. Αν δεν σου αρέσει το γιαούρτι, μην πιέζεις τον εαυτό σου με το ζόρι να το φάει. Αν πρέπει να προσθέσεις 1 κιλό μέλι και 1 κούπα δημητριακά για να το φας, τότε δεν αξίζει τον κόπο, ούτε τις θερμίδες. Υπάρχουν άλλοι τρόποι να λάβεις ασβέστιο (γάλα, τυρί, χόρτα, σπανάκι, αμύγδαλα).
  • Προσωπικά δεν θεωρώ ότι στερούμαι, απλά επιλέγω διαφορετικές επιλογές. Δεν τρώω γλυκά, αλλά φτιάχνω γλυκά με τη δική μου υγιεινή διάσταση. Εξόδοι, ωραία εστιατόρια, αγαπημένα ποτά, ατέλειωτοι μπουφέδες, κεράσματα και γλυκίσματα . Εννοείται θα βγεις και θα φας, αλλά την υπόλοιπη μέρα να προσέξεις. Και φυσικά την επόμενη.
  • Μάθε να λες όχι. Τώρα ξέρω πολύ καλά να το κάνω! Από τη στιγμή που θα πεις και τώρα τέλος οι παρασπονδίες , κάποιος θα βρεθεί να δοκιμάσει την αποφασιστικότητα σου. Ξαφνικά γιορτάζουν οι καλύτεροι σου φίλοι και κάνουν πάρτυ ή πρέπει να πας σε επαγγελματικό δείπνο ή έχει φτιάξει η μαμά σου την αγαπημένη σου πίτα και εκεί καταρρέουν όλα. Σκέψου ότι είναι μόνο, 1 μπουκιά, 1 στιγμή.
  • Μην τρως όρθιος ή στο πόδι. Και εγώ το κάνω για λόγους χρόνου, αλλά είναι τεράστιο λάθος. Όταν τρως όρθιος, τρως εγκληματικά.
  • Θα υπάρξουν άτομα κατά τη διάρκεια της δίαιτας σου, που θα σου πουν ότι είσαι «υπερβολικός». Κοίταξε τους καλά. Δες το σώμα τους. Φαντάσου τους με μαγιό. Προκάλεσε τους ότι δε θα ένιωθαν άνετα στην παραλία. Αν πάλι έχουν τέλειο σώμα, σημαίνει ότι όντως είσαι υπερβολικός.
  • Θες να φαίνεσαι στεγνός; Φάε στεγνά. Θες να έχεις λίπος; Φάε λιπαρά. Θες να είσαι υγιής; Φάε υγιεινά. Θες να μην είσαι πρησμένος; Φάε μέχρι εκεί που δεν νιώθεις φουσκωμένος. Είναι απλό!
  • Μην κολλάς στο νούμερο της ζυγαριάς. Μπορεί να χάνεις λίπος, αλλά συνδυαστικά με τη γυμναστική, να αυξάνεις τη μυϊκή σου μάζα. Να ζυγίζεσαι το πολύ 1 φορά την εβδομάδα.

Και να θυμάσαι, όποιος σου υπόσχεται γρήγορα αποτελέσματα, ψεύδεται! Η συνέπεια είναι το κλειδί για όλα.

Zoe Dremetsika
Founder of Lifeme