Editorial #16: Ο Δεκάλογος του Lifeme

Δεκάλογος Lifeme
  1. Φάε στρατηγικά!
    Δημιούργησε 1 σωστή βάση και χτίσε έξυπνες συνήθειες. Προσοχή: για να χτίσεις μια συνήθεια, πρέπει να σου αρέσει.

    Θρεπτικότητα:  Δώσε προσοχή πρώτα στην ποιότητα του φαγητού και μετά ο οργανισμός σου θα σε βοηθήσει να βρεις την ιδανική ποσότητα για εσένα. Γίνε πιο επιλεκτικός και μη βάζεις οτιδήποτε μέσα στο σώμα σου. Βάλε στην καθημερινότητα σου φρέσκα και ανεπεξέργαστα τρόφιμα και απόφυγε τις συσκευασμένες τροφές. Ο προγραμματισμός είναι το 80% της προσπάθειάς σου για αυτό φτιάξε το μενού της εβδομάδας από το προηγούμενο σαββατοκύριακο για να είσαι έτοιμος!

 

  • Πρωινό για champions: «Φόρτισε» το σώμα σου στο ξεκίνημα κάθε μέρας, τρώγοντας ένα «δυνατό» πρωινό. Πες ναι σε επιλογές πλούσιες σε πρωτεΐνη, «καλά» λιπαρά, σύνθετους υδατάνθρακες και σπάσε τα στερεότυπα που απαιτούν στο πρωινό «κακά» λιπαρά και απλά σάκχαρα τύπου λευκό ψωμί με μαρμελάδα και σφολιάτες.

 

  • Πρωτεΐνη Aν ψάχνεις το συστατικό που θα επιταχύνει τον μεταβολισμό σου, θα σε χορτάσει και δεν θα σε αφήνει να ξαναπεινάσεις γρήγορα τότε επένδυσε σε αυγά, γαλακτοκομικά, κρέας και ψάρι, σε κάθε σου γεύμα ή/ και σνακ!

 

  • Απαραίτητοι υδατάνθρακες Δεν είναι όλοι ίδιοι! Το μυστικό είναι στην επεξεργασία: όσο πιο ακατέργαστοι, τόσο το καλύτερο! Μπορείς να επιλέξεις βρώμη, κρίθινα παξιμάδια, μαύρα ζυμαρικά, καστανό ρύζι, πλιγούρι, κινόα και φαγόπυρο. Απολαυσέ τα στην σωστή ποσότητα σαν συνοδευτικό της πρωτεΐνης σου σε κάθε κυρίως γεύμα.

 

  • Καλά λιπαρά Βάλε στο πιάτο σου τα ευεργετικά Ω3 λιπαρά. Πες «ναι» σε καρύδια, λιναρόσπορο, ελαιόλαδο, αβοκάντο και ταχίνι για γεύση, θρέψη και κορεσμό στα γεύματα και τα σνακ σου.

 

  • Ζάχαρη. Απόφυγε τη ζάχαρη όσο μπορείς! Λευκή, μαύρη, καστανή, αλλά και σιρόπια αποτελούν μερικές μόνο από τις «μεταμφιέσεις» της ζάχαρης, που σε κάνουν να πεινάς πιο γρήγορα.

 

  • Επεξεργασμένο αλεύρι. Μείνε μακριά από λευκά δημητριακά και αρτοποιήματα (ψωμί, φρυγανιές, ζυμαρικά, κορν φλέικς κλπ.) επιλέγοντας τα αντίστοιχα ολικής αλέσεως μαζί με έξτρα φυτικές ίνες πχ σαλάτα, φρούτα κτλ.

 

  1. Κουνήσου – Αθλήσου!
    Φυσική δραστηριότητα δεν είναι μόνο η γυμναστική και γυμναστική δεν είναι μόνο το τρέξιμο και τα βάρη. Επίλεξε τις σκάλες από το ανσασέρ, τα μέσα μεταφοράς από το αμάξι και γενικά, …κουνήσου! Δοκίμασε ένα νέο είδος γυμναστικής, μέχρι να βρεις αυτό που σου αρέσει. Αν δεν ξέρεις ποιο είναι αυτό, δοκίμασε τα όλα! Υπάρχουν πάρα πολλά είδη (pilates, yoga, trx, χορός, πολεμικές τέχνες, κλπ).  Το σημαντικό είναι να ανυπομονείς να πας και να φεύγεις «πετώντας» μετά από κάθε προπόνηση.

 

  1. Κοιμήσου Περισσότερο!
    Ξεκινώντας από σήμερα, ξάπλωσε ένα τέταρτο νωρίτερα, άφησε κινητό και τάμπλετ μακριά σου, απόλαυσε ένα χαλαρωτικό αφέψημα και κλείσε τα μάτια.  Αν δεν κοιμηθείς επαρκώς, το σώμα και ο μεταβολισμός σου θα δουλεύουν σε «λειτουργία χαμηλής ισχύος» και θα είσαι λιγότερο δημιουργικός και ευδιάθετος, ενώ το σώμα σου θα απαιτεί γλυκό και σνακ.

 

  1. Κάνε αχαλίνωτο σεξ
    Όχι μόνο μας φτιάχνει τη διάθεση, αλλά τονώνει το ανοσοποιητικό και είναι αποδεδειγμένα ένα από τα μυστικά της μακροζωίας. Φόρα τον πιο σέξυ εαυτό σου και ζήσε καυτές στιγμές!

 

  1. Ξεκουράσου!
    Είτε αυτό σημαίνει κοιτάω το ταβάνι, είτε σημαίνει μασάζ, είτε διαλογισμός, είτε ένα αφρόλουτρο στη μπανιέρα σου, με κάποιο τρόπο χαλάρωσε και ξεκουράσου! Έτσι όχι μόνο θα μειώσεις τα επίπεδα κορτιζόλης αλλά και θα νιώσεις μια εσωτερική αναζωογόνηση.

 

  1. Ενυδατώσου!
    Νερό νερό νερό! Πόσο κοινότυπο, αλλά πόσο παραμελημένο! Αν δεν αγαπάς το νερό, δοκίμασε να του δώσεις ένα twist γεύσης: γέμισε μια κανάτα νερό αποβραδύς, ρίξε μέσα φρέσκα βότανα, όπως δυόσμο ή μέντα, μερικές φέτες λεμόνι ή λάιμ ή αγγούρι, και απόλαυσε το πιο ευεργετικό κοκτέιλ της φύσης!

 

  1. Να είσαι ευγνώμων
    Το πρωί που ξυπνάς ή/και το βράδυ πριν κοιμηθείς, μην ξεχνάς να λες «ευχαριστώ» για όσους και όσα υπάρχουν στη ζωή σου. Η δύναμη της ευγνωμοσύνης είναι υπερφυσική: μας κάνει να αισθανόμαστε πιο όμορφα, ενδυναμώνει την πνευματικότητα και τα ενεργειακά επίπεδα,  μας βοηθάει να εστιάζουμε σε όσα έχουν πραγματικά σημασία – μας οδηγεί στην ευτυχία.

 

  1. Μείωσε το άγχος
    Μας γερνάει νωρίς, ενώ μας γεμίζει με οξειδωτικό στρες, κορτιζόλη και μας «κλέβει» βιταμίνες, ενέργεια και δημιουργικότητα! Απόφυγε να είσαι τελειομανής και γίνε ρεαλιστής! Μάθε να λες «όχι». Όσο για πράγματα που δεν μπορείς να ελέγξεις, κάνε το όπως οι Γάλλοι: «que sera, sera», γνωρίζοντας ότι εσύ το πάλεψες όσο καλύτερα μπορούσες!

 

  1. Ζήσε τη στιγμή
    Άσε το κινητό και τρέξε να χτίσεις αληθινές σχέσεις! Ζήσε την στιγμή με όλες σου τις αισθήσεις όπως εσύ θες και όχι όπως θες οι φίλοι σου στα social media να πιστεύουν. Βάλε «όρια» και αν η φύση της δουλειάς σου το απαιτεί δημιούργησε επαγγελματικό προφίλ μόνο για αυτή.

 

  1. Να είσαι συνεπής
    Δεν έχει κανένα νόημα να κάνεις «πρόγραμμα» για 3 μήνες και μετά να σταματάς και μετά πάλι από την αρχή. Η συνέπεια των διατροφικών συνηθειών που θα ορίσεις είναι που θα φέρει ένα μόνιμο αποτέλεσμα! Εμπιστεύσου το όραμά σου σε έναν ειδικό, βάλτε από κοινού μικρούς, εφικτούς και χρονικά προγραμματισμένους στόχους και το αποτέλεσμα θα έρθει σίγουρα και θα είναι μόνιμο.
Zoe Dremetsika
Founder of Lifeme