Η ιδέα να ξεχάσουμε τις αναμνήσεις μας με τα αγαπημένα μας πρόσωπα, ακόμη και τον ίδιο μας τον εαυτό, αποτελεί τον πιο τρομακτικό εφιάλτη, καθώς μεγαλώνουμε. Η νόσος του Αλτσχάιμερ, εμφανίζεται αρχικά με ήπια λήθη, ενώ αργότερα επεκτείνεται σταδιακά σε σοβαρά προβλήματα μνήμης, που φτάνουν μέχρι και την πλήρη απουσία της.

Οι ειδικοί πιστεύουν ότι πρόκειται για έναν πολύπλοκο συνδυασμό γενετικών, περιβαλλοντικών και άλλων παραγόντων του τρόπου ζωής μας, που οδηγούν στην εξασθένηση των γνωστικών λειτουργιών, τους οποίους, όμως, δεν έχουν ακόμη καταφέρει να αποκωδικοποιήσουν.

Και ενώ οι αιτίες εμφάνισης της νόσου Αλτσχάιμερ παραμένουν ασαφείς, η απουσία συνθηκών για την εμφάνισή της αποτελεί αντικείμενο νέων επιστημονικών ερευνών, σύμφωνα με τις οποίες, η καλή διατροφή θα μπορούσε ακόμα και να μειώσει κατά το ήμισυ τον κίνδυνο εμφάνισης Αλτσχάιμερ.

Δίαιτες πλούσιες σε Ωμέγα- 3 και αντιοξειδωτικά

Σύμφωνα με άρθρο που δημοσιεύτηκε στο Everyday Health, μελέτες έδειξαν συσχέτιση μεταξύ της υψηλής κατανάλωσης ψαριών με ωμέγα 3, όπως ο σολωμός, ο τόνος και οι σαρδέλες, και της μείωσης της πιθανότητας εμφάνισης Αλτσχάιμερ. Τα υψηλά επίπεδα ομοκυστεΐνης, ενός αμινοξέος στο αίμα, που έχει σχετιστεί με την άνοια, είναι δυνατόν να μειωθούν, εάν αυξηθεί η πρόσληψη φυλλικού οξέος και βιταμινών Β6 και Β12, οι οποίες διασπούν την ομοκυστεΐνη.

Η ανάπτυξη της νόσου Αλτζχάιμερ συνδέεται με τις συνθήκες που προκαλούν τη γήρανση των κυττάρων, όπως το κάπνισμα και η επιβλαβής ηλιακή ακτινοβολία. Περιορίζοντας το τσιγάρο και την έκθεση στον ήλιο, ενώ καταναλώνουμε ταυτόχρονα τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικά, όπως η βιταμίνη Ε, η βιταμίνη C, η β-καροτίνη και τα φλαβονοειδή, εμποδίζουμε την εμφάνιση της νόσου.

Σύμφωνα με έρευνα από μελετητές του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου Ράς του Σικάγο και τη Σχολής Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ, όσοι συμμετείχαν στη δίαιτα τύπου MIND, που είναι πλούσια σε πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τροφές ολικής άλεσης, ξηρούς καρπούς και μούρα, παρουσίασαν 52% λιγότερες πιθανότητες να προσβληθούν από τη νόσο, ενώ είχαν βελτιωμένη πνευματική λειτουργία. Μπρόκολο, σπανάκι, ντομάτες, φράουλες, γκρέιπφρουτ, σουσάμι, ταχίνι, ξηροί καρποί, πράσινο τσάι και ελαιόλαδο, κρίνονται ως οι καταλληλότερες τροφές για τη βελτίωση της πνευματικής διαύγειας, ενώ η διατροφή που στηρίζεται σε γλυκά, βούτυρο, τηγανητά και τυρί κρίνεται ως …αυστηρά ακατάλληλη.

Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες από ερευνητές του τμήματος νευρολογίας στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια στη Νέα Υόρκη, η μεσογειακή διατροφή ευθύνεται για τη μείωση του κινδύνου ανάπτυξης Αλτσχάιμερ, καθώς και για τα χαμηλότερα ποσοστά θνησιμότητας μεταξύ εκείνων που προσβλήθηκαν από τη νόσο. Η κατανάλωση φρούτων, λαχανικών, οσπρίων, ψαριών, γαλακτοκομικών, ελαιόλαδου και κρασιού, καθώς και οι μικρές ποσότητες σε κρέας και κοτόπουλο, συστήνεται από τους επιστήμονες για την υγεία της καρδιάς, ενώ βοηθάει ταυτόχρονα και στις επιπτώσεις εμφάνισης συμπτωμάτων άνοιας.

Την ίδια στιγμή, δίαιτες που προορίζονται για την μείωση της αρτηριακής πίεσης και του κινδύνου εγκεφαλικού, όπως η δίαιτα τύπου DASH, που περιλαμβάνει σιτηρά, φρούτα, λαχανικά, ψάρια, κρέας και ξηρούς καρπούς, ενώ ταυτόχρονα περιορίζει τα επιβλαβή λίπη, τα γλυκά και το αλάτι, μειώνουν τις πιθανότητες εμφάνισης Αλτσχάιμερ.

Lifeme
Healthy is the new Sexy!