Ασκείστε τακτικά, τρώτε υγιεινά σνακ, πίνετε αρκετό νερό και πιστεύετε όλα λειτουργούν …ρολόι! Παρόλα ταύτα, οι καλές σας συνήθειες δεν διατηρούν την ευεξία και τη ζωντάνια. Ξαφνικά, νιώθετε καταπονημένοι, άρρωστοι, ενώ ο δείκτης της ζυγαριάς, σε αντίθεση με εσάς, έχει πάρει τα πάνω του, και εσείς αναρωτιέστε τι φταίει. Επειδή οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά, σας φανερώνουμε τους πανούγους τρόπους, με τους οποίους οι υγιεινές μας συνήθειες, κρύβουν …τη σκοτεινή τους πλευρά.

 

Το νερό από πλαστικό μπουκάλι

Πίνετε καθημερινά 8 με 10 ποτήρια νερό, αισθάνεστε όμορφα με τον εαυτό σας και ενυδατωμένοι. Ενώ είστε αξιέπαινοι για αυτή σας την καλή συνήθθεια, θα πρέπει να σκεφτείτε σοβαρά την κατάργηση του πλαστικού μπουκαλιού: η δισφαινόλη Α, που συνήθως αναφέρεται ως ΒΡΑ, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη γονιμότητα σε άνδρες και γυναίκες και έχει επίσης συνδεθεί με την παχυσαρκία. Σύμφωνα με μελέτη του Χάρβαρντ, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι ενήλικες με τη μεγαλύτερη συγκέντρωση σε BPA στα ούρα τους, είχαν σημαντικά περισσότερες πιθανότητες εμφάνισης παχυσαρκίας, από εκείνους που «κατανάλωναν» λιγότερη.

 

Η χαλάρωση… αδυνατίζει

Θα καταφέρετε να αποφύγετε το μπολ με τις καραμέλες στο γραφείο, το οποίο είναι αρκετά εντυπωσιακό, ειδικά σε μια πολύ αγχωτική ημέρα, αλλά πρέπει κάπως να εκτονωθείτε. Αν δεν το κάνετε, μπορεί να οδηγηθείτε σε χρόνια αυξημένα επίπεδα κορτιζόλης, που προκαλεί προβλήματα στον ύπνο και το ανοσοποιητικό, διαταραχές του σακχάρου στο αίμα και αύξηση του σωματικού βάρους. Η ανακούφιση από το στρες είναι μια πολύ εξατομικευμένη υπόθεση. Επιλέξτε αυτή που σας ταιριάζει: γιόγκα, καφεδάκι με φίλους, μια θεατρική παράσταση είναι μερικές από τις τακτικές χαλάρωσης και …αδυνατίσματος!

 

Υγιής ύπνος για δείπνο

Σύμφωνα με μελέτες, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν κοιμούνται όσο θα έπρεπε. Με την πάροδο του χρόνου, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του σωματικού βάρους, άγχος, κατάθλιψη και αντίσταση στην ινσουλίνη, η οποία μπορεί να προκαλέσει διαβήτη τύπου 2, υψηλή αρτηριακή πίεση και καρδιακές νόσους. Από την άλλη πλευρά, ένας ξεκούραστος βραδινός ύπνος ενεργοποιεί ορμόνες που οδηγούν στην καύση του περιττού λίπους.

 

Ισορροπημένη δίαιτα

Αν έχετε μόλις ξεκινήσει κάποια διατροφή, προχωρήστε με προσοχή! Συχνά, οι δίαιτες που αποκόπτουν ολόκληρες ομάδες τροφίμων, δεν επιτρέπουν την ισορροπία και το μέτρο σε ένα υγιές δια βίου διατροφικό σχέδιο. Επιπλέον, οι δίαιτες που ακολουθούν αυτά τα σχέδια μπορεί να είναι επιρρεπείς σε επικίνδυνες θρεπτικές ελλείψεις, ή μπορεί απλώς να σας ωθήσουν σε υπερκατανάλωση των ενδεδειγμένων τροφών.

 

Σπιτικό φαγητό, γιγάντιες μερίδες;

Επειδή το γεύμα σας είναι υγιές, δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να ελέγχετε τις μερίδες. Θυμηθείτε πως ακόμα και οι αθώες τροφές έχουν θερμίδες! Το μισό από το πιάτο σας θα πρέπει να γεμίσει με λαχανικά και το υπόλοιπο μισό θα πρέπει να έχει άπαχη πρωτεΐνη στο μέγεθος ενός κινητού τηλεφώνου, μια μερίδα σπόρων και ένα κομματάκι λίπους που δεν θα είναι μεγαλύτερο από το δείκτη του χεριού σας.

 

Κάντε ένα πλήρες τσεκ- απ!

Αν και εξετάζεστε για την υψηλή χοληστερόλη ή το διαβήτη,  στο ετήσιο τσεκ- απ, οι γιατροί καμιά φορά παραμελούν να ελέγξουν τα επίπεδα των βιταμινών. Η έλλειψη της  βιταμίνης D μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο οστεοπόρωσης, καρδιακών παθήσεων και ορισμένων μορφών καρκίνου.

 

Μην «κόβετε» τα ευεργετικά λιπαρά

Γνωρίζετε ότι η κατανάλωση κακών λιπαρών αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακών νόσων, το σωματικό βάρος και την πιθανότητα εγκεφαλικού επεισοδίου. Αλλά δεν χρειάζεται να βάλετε στη μαύρη λίστα όλα τα λίπη. Η κατανάλωση υγιεινών λιπών, όπως του λιναρόσπορου και των καρυδιών, μπορεί να σας βοηθήσει πραγματικά να αδυνατίσετε και να παραμείνετε υγιείς. Τα λίπη, όχι μόνο μας βοηθούν στην απορρόφηση πολλών βιταμινών, αλλά μας χορταίνουν για περισσότερο χρόνο, γεγονός που μπορεί να βοηθήσει τις προσπάθειες απώλειας βάρους. Καταναλώνετε μια μερίδα υγιών λιπών κάθε φορά που τρώτε ένα γεύμα. Αυτή θα μπορούσε να είναι 1/4 του φλιτζανιού αμύγδαλα ή καρύδια, ορισμένα σοταρισμένα λαχανικά, μαγειρεμένα με μια κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο.

 

Υγιεινά γκουρμέ με λίπη;

Οι σεφ συχνά προσθέτουν λίπος και αλάτι για να κάνουν τα γεύματα πιο εύγεστα, αλλά αυτά τα συστατικά δεν είναι απαραίτητο να διαφημίζονται στον κατάλογο. Μην ντραπείτε. Ρωτήστε τον σερβιτόρο έαν το πιάτο σας περιέχει  κάποια κρέμα ή βούτυρο. Αν ναι, να παραγγείλετε λαχανικά και το κρέας χωρίς βούτυρο, ψημένα στη σχάρα ή τον ατμό. Ζητείστε τη σάλτσα χωριστά, ώστε να επιλέξετε εσείς την ποσότητα που θα καταναλώσετε.  Έτσι, θα γλιτώσετε πολλές περιττές θερμίδες και βλαβερά για την υγεία σας λιπαρά.

 

Λίγες θερμίδες, πολύ νάτριο

Η ετικέτα στις συσκευασίες των τροφίμων, δεν αναγράφει  μόνο τις θερμίδες, αλλά και τα ποσοστά νατρίου που περιέχονται στα αγαπημένα μας σνακ. Στατιστικά στοιχεία μαρτυρούν ότι οι Αμερικανοί καταναλώνουν, κατά μέσο όρο, περίπου 50% περισσότερο αλάτι από τη συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη, και το μεγαλύτερο μέρος του νατρίου προέρχεται από επεξεργασμένα τρόφιμα, όπως οι κατεψυγμένες βάφλες, τα φραντζολάκια, το τυρί cottage, τα μπιφτέκια λαχανικών και οι σάλτσες για σαλάτες. Η υπερβολική λήψη νατρίου οδηγεί σε φούσκωμα και αύξηση της αρτηριακής πίεσης.

 

Υγιεινά κεράσματα σε τεράστιες ποσότητες

Τα υγιεινά σνακ, όχι μόνο είναι συνήθως γεμάτα ζάχαρη εκτροχιάζοντας και την πιο πειθαρχημένη δίαιτα, αλλά έχουν πρόσθετα γλυκαντικά που δημιουργούν το αίσθημα του ανικανοποίητου. Σαν συνέπεια, θα καταναλώσετε πολύ περισσότερες θερμίδες από ό,τι προβλέψατε, αφού η ποσότητα δε θα περιοριστεί στο ένα μπισκότο, αλλά στο ένα πακέτο! Για τη διατήρηση του σωστού βάρους, να καταναλώνετε πραγματικά υγιεινές τροφές, χωρίς όμως να υπερφορτώνετε τις μερίδες σας.

Lifeme

Healthy is the new Sexy!