Αποφάσισες επιτέλους να μπεις και πάλι σε φόρμα αλλά ανακαλύπτεις ξαφνικά ότι έχουν αλλάξει κάποια πράγματα από την τελευταία φορά που ασχολήθηκες με τη γυμναστική. Κάπου εκεί ακούς συνέχεια για αυτή τη νέα μόδα το CrossFit, αναρωτιέσαι τι είναι. Να πάλι το πρόβλημα να αρχίσεις CrossFit ή να κάνεις την κλασσική σου προπόνηση με βάρη στο γυμναστήριο;

Ας ρίξουμε μια ματιά στα υπέρ και τα κατά του καθενός και να σε βοηθήσουμε να πάρεις μια απόφαση που θα σε βοηθήσει να επιτύχεις τους βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους απολαμβάνοντας την προπόνηση. Τώρα ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ CrossFit και των παραδοσιακών ασκήσεων βαρών;

CrossFit
Τι ακριβώς είναι το CrossFit; Το CrossFit είναι ένα έντονο πρόγραμμα άσκησης δύναμης και φυσικής κατάστασης που είναι ένας συνδυασμός λειτουργικών ασκήσεων, καρδιαγγειακής άσκησης, αντιστάσεων και δύναμης που ταιριάζει σε όλα τα επίπεδα φυσικής κατάστασης.

Περιλαμβάνει ένα «Workout of the Day» (ή WOD) που μπορεί να έχει οποιοδήποτε αριθμό και είδος ασκήσεων, όπως τρέξιμο, burpees, push-ups, sit-ups κλπ. Οι προπονήσεις είναι προσανατολισμένες να βοηθήσουν τους συμμετέχοντες να κερδίσουν μυϊκή μάζα, και να αυξήσει την αντοχή.

Μερικά από τα πλεονεκτήματα του είναι:

  • Ποικιλία. Με τα μαθήματα CrossFit, ποτέ δεν θα βαρεθείς γιατί το WOD αλλάζει κάθε μέρα και μπορεί να διαφέρει από μια «ελαφριά» ημέρα σε μια «βαριά» ημέρα. Δεν θα πρέπει ποτέ να σχεδιάσεις ή να αλλάξεις τις προπονήσεις σου, επειδή οι προπονητές φροντίζουν αυτό.
  • Ομαδική προπόνηση. Κάθε τάξη έχει 5-20 συμμετέχοντες ανάλογα με την ώρα της ημέρας. Μελέτες έχουν αποδείξει ότι η άσκηση σε μια ομάδα βοηθά στη βελτίωση των κινήτρων και της προσπάθειας.
  • Έκθεση σε νέες ασκήσεις. Τα Snatch and Clean, Good Morning και Jerk είναι μόνο μερικές από τις ασκήσεις που θα μάθεις σε μια προπόνηση. Αυτές οι ασκήσεις απαιτούν κατάλληλη τεχνική και μορφή για την πρόληψη τραυματισμού και οι προπονητές στο CrossFit θα βοηθήσουν κάθε άτομο να εκτελέσει αυτές τις δύσκολες ασκήσεις με τη σωστή μορφή. Οι περισσότεροι από εμάς δεν θα δοκιμάσουν ούτε ένα Snatch και Clean στη διάρκεια της ζωής μας, αλλά με το CrossFit, εκτιθέμετα σε νέες εμπειρίες.

Είναι προφανές ότι το CrossFit είναι μια εξαιρετική επιλογή για αρχάριους και επαγγελματίες αθλητές. Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένες πτυχές του πρέπει να λάβεις υπόψιν πριν πάρεις μια τελική απόφαση:

Τοποθεσία. Το CrossFit δεν είναι διαθέσιμο σε κάθε γυμναστήριο. Οι περισσότεροι από εμάς δεν θα ήθελαν να ταξιδέψουν περισσότερο από 10-15 λεπτά για να κάνουν μια προπόνηση και αν δεν υπάρχει γυμναστήριο που συνδέεται με το CrossFit σε κοντινή απόσταση, αυτό μπορεί να είναι μια τεράστια ταλαιπωρία. Οι άνθρωποι προσκολλώνται καλύτερα σε ένα πρόγραμμα άσκησης όταν η εγκατάσταση γυμναστικής που σκοπεύουν να είναι μέλος της είναι στο δρόμο για εργασία ή κοντά στο σπίτι. Σκέψου το, αν το γυμναστήριο σου είναι 20 λεπτά μακριά, κατά πάσα πιθανότητα δεν θα σε βγάλει έξω από το δρόμο σου για να πας σε προπόνηση, ωστόσο, αν οδηγείς από το γυμναστήριο στο σπίτι μετά τη δουλειά σου, είναι πιο πιθανό να είσαι συνεπής με την άσκηση .

Κόστος. Το CrossFit μπορεί να είναι ακριβό. Η συμμετοχή στο CrossFit μπορεί να κυμανθεί από 50€-200€ το μήνα για απεριόριστες προπονήσεις.

 

Προπόνηση με βάρη
Οι ασκήσεις με άρση βαρών είναι ένα σημαντικό στοιχείο σε κάθε πρόγραμμα άσκησης. Η σωματική άσκηση βοηθάει στην ενίσχυση των μυών, αυξάνει το μεταβολισμό και μειώνει το σωματικό λίπος αυξάνοντας παράλληλα τη μυϊκή μάζα.

Η καρδιαγγειακή άσκηση είναι πασίγνωστη για την καύση θερμίδων, αλλά με την προσθήκη βάρους στο πρόγραμμα άσκησής, μπορείς να αυξήσεις το βασικό μεταβολικό ποσοστό (BMR) κατά 15% ή περισσότερο. Βασικός μεταβολικός ρυθμός είναι η ποσότητα ενέργειας (ή θερμίδων) που καίει το σώμα ενώ είναι σε ηρεμία. Τα άτομα με υψηλότερο BMR τείνουν να κρατούν το βάρος τους πιο εύκολα από όσους έχουν χαμηλότερο BMR. Για κάθε κιλό μυϊκής μάζας που έχεις πάρει, το σώμα θα κάψει επιπλέον 50 θερμίδες την ημέρα ή 350 θερμίδες σε μια εβδομάδα! Τώρα ας δούμε τα πλεονεκτήματα της προπόνησης με βάρη:

  • Στοχευμένη άσκηση συγκεκριμένων μυών. Εάν αναρρώνεις από τραυματισμό ή έχεις συγκεκριμένους μύες που χρειάζονται ενίσχυση, η προπόνηση με βάρη είναι καλύτερη επιλογή για την εκγύμναη συγκεκριμένων μυών.
  • Λιγότερο ακριβό. Η προπόνηση με βάρη μπορεί να κοστίσει πολύ λιγότερο από μια συμμετοχή στο CrossFit. Οι συνδρομές σε γυμναστήρια που έχουν μηχανές βάρους και ελεύθερα βάρη μπορούν να ποικίλουν από 20€-70€ το μήνα, το οποίο είναι σημαντικά μικρότερο ποσό από το CrossFit.

Μερικά από τα μειονεκτήματα περιλαμβάνουν:

  • Βαρετό. Πολλοί άνθρωποι, ως επί το πλείστων αρχάριοι, τείνουν να τον βρίσκουν βαρετό τρόπο για προπόνηση. Δηλώνουν ότι δεν βλέπουν αρκετά γρήγορα τα αποτελέσματα. Αν και αυτό μπορεί να είναι αληθές, τα αποτελέσματα θα εμφανιστούν σταδιακά αν είσαι συνεπής.

Επομένως, όλα είναι θέμα επιλογών και στόχου. Και οι 2 τρόποι προπόνησης είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικοί και μπορούν να σε βοηθήσουν να φτάσεις τους στόχους σου. Το σημαντικό είναι όταν θα αποφασίσεις να γυμναστείς να το κάνεις και να είσαι συνεπής. Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να δοκιμάσεις και τα 2 και να δεις τι ταιριάζει περισσότερο σε εσένα.

Lifeme

Healthy is the new Sexy!