Ακόμη και οι πιο υγιείς άνθρωποι μπορεί να δυσκολευτούν με την τήρηση ενός προγράμματος γυμναστικής – και εάν πάσχετε από αρθρίτιδα, το τελευταίο πράγμα που θέλετε να σκέφτεστε είναι η κίνηση του σώματός σας. Η τακτική άσκηση, όμως, όχι μόνο βοηθά στη διατήρηση της λειτουργίας των αρθρώσεων, αλλά ανακουφίζει από την ακαμψία και μειώνει τον πόνο και την κούραση για πολλά προβλήματα υγείας.

Αν έχετε αρθρίτιδα, πρέπει να διαμορφώσετε ένα πρόγραμμα με τους εξής 4 στόχους:

  1. Καλύτερο εύρος κίνησης (βελτιώνει την κινητικότητα των αρθρώσεων και την ευελιξία). Για να αυξήσετε το εύρος της κίνησης, κάντε διατάσεις όσο πιο μακριά μπορείτε και διατηρήστε τες για λίγα δευτερόλεπτα. Αυτές οι ασκήσεις μπορούν να γίνουν οποιαδήποτε στιγμή, ακόμη και όταν οι αρθρώσεις σας πονάνε ή έχουν πρηστεί, εφόσον γίνονται απαλά.
  1. Ισχυρότεροι μυς (με προπόνηση αντοχής). Δεν απαιτείται φανταχτερός εξοπλισμός. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το βάρος του σώματός σας ως αντίβαρο για να γυμνάσετε τους μυς σας. Για παράδειγμα, αυτή η απλή άσκηση μπορεί να αλαφρύνει την πίεση στα γόνατά σας, ενισχύοντας τους μυς των μηρών: Καθίστε σε μια καρέκλα, πάρτε κλίση προς τα εμπρός και σηκωθείτε όρθιοι, χρησιμοποιώντας μόνο τους μυς των μηρών (χρησιμοποιήστε τα χέρια μόνο για ισορροπία). Μετά, καθίστε, χρησιμοποιώντας πάλι μόνο τους μυς των μηρών.
  1. Καλύτερη αντοχή. Οι αερόβιες ασκήσεις – όπως το περπάτημα, η κολύμβηση και η ποδηλασία – ενισχύουν την καρδιά και τους πνεύμονές σας και με αυτόν τον τρόπο αυξάνεται η αντοχή σας και η γενικότερη υγεία. Επιμείνετε σε δραστηριότητες που δεν βαρύνουν τις αρθρώσεις σας και αποφύγετε δραστηριότητες υψηλού αντίκτυπου, όπως το τρέξιμο. Αν έχετε κάποια έξαρση συμπτωμάτων, περιμένετε μέχρι να υποχωρήσουν πριν κάνετε ασκήσεις αντοχής.
  1. Καλύτερη ισορροπία. Υπάρχουν απλοί τρόποι για να αποκτήσετε ισορροπία. Για παράδειγμα, μπορείτε να σταθείτε με το βάρος σας και στα δύο πόδια, μετά δοκιμάστε να σηκώσετε το ένα πόδι, ισορροπώντας στο άλλο πόδι για 5 δευτερόλεπτα. Επαναλάβετε από την άλλη πλευρά. Με την πάροδο του χρόνου, προσπαθήστε να κρατήσετε μέχρι και 30 δευτερόλεπτα. Η γιόγκα και το τάι τσι είναι επίσης πολύ καλά για την ισορροπία.
Lifeme

Healthy is the new Sexy!