Ο μαστός έχει πολλές και σημαντικές λειτουργίες στο σώμα κάθε γυναίκας. Εκτός όμως από τις λειτουργικές του δραστηριότητες είναι ένα ερωτογενές σημείο του γυναικείου σώματος.

Πολύ συχνά λοιπόν με ρωτάς τον τρόπο που θα ανορθώσεις το στήθος σου και δεν θα του επιτρέψεις να πέσει. Θα σου απαντήσω τα ίδια με αυτά που σίγουρα έχεις ξαναδιαβάσει και ακούσει. Οτι δηλαδή πρέπει να κάνεις ασκήσεις για το στήθος όπως είναι οι κάμψεις ή οι πιέσεις με τη μπάρα κλπ.

Δεν θα έγραφα όμως ένα άρθρο για να επαναληφθώ. Οι ασκήσεις για το στήθος είναι πολύ σημαντικές όπως και οι ασκήσεις για το υπόλοιπο σώμα αλλά δεν είναι το μυστικό που θα κάνει το στήθος σας να αλλάξει τον τρόπο που το βλέπουν οι άλλοι.

Το μυστικό λοιπόν για ένα ανορθωμένο και όμορφο στήθος είναι μια δυνατή πλάτη.

Θα σου θυμίσω λοιπόν την περίοδο της εφηβείας σου που άρχισαν οι αλλαγές στο στήθος σου. Πολλά κορίτσια, ίσως και εσύ, ντρέπονταν με αυτή την αλλάγη στο σώμα τους οπότε και ασυναίσθητα προσπαθούσαν να το κρύψουν. Ο τρόπος για να κρύψεις ένα στήθος είναι να γείρεις τους ώμους σου προς τα μέσα. Έτσι θα δημιουργήσεις μια μικρή καμπούρα στην πλάτη η οποία όμως θα σου πρσφέρει την κρυψώνα που χρειάζεσαι. Με την πάροδο του χρόνου αυτή η συνεχόμενη διάταση στους μυς της πλάτης τους φέρνει σε μιας μορφής ατροφία οπότε και δεν μπορόυν να υποστηρίξουν τον κορμό ενώ ταυτόχρονα η συνεχόμενη σύσπαση και βράχυνση των μυών του στήθους δεν επιτρέπουν στους ώμους να επιστρέψουν στην αρχική τους ευθεία θέση.

Με αυτή την πολύ συνηθισμένη εφηβική συμπεριφορά, ενήλικες γυναίκες οδηγούνται σε λανθασμένη στάση του κορμού τους σε ένα γραφείο ή στην οδήγηση ή ακόμα και στο περπάτημα. Έτσι αποκτούν μια λανθασμένη εικόνα-αντίληψη οτι το στήθος τους είναι φαινομενικά πεσμένο ή μικρό. Και λέω φαινομενικά γιατί αν δυναμώσουμε τους μυς της πλάτης και των ώμων και ταυτόχρονα διατείνουμε τους μυς του θώρακα θα καταφέρουμε να προτάξουμε το στήθος σε μια περίοπτη θέση στο σώμα της γυναίκας.

Να είσαι σίγουρη οτι ένα στήθος που προτάσσεται, στην πρώτη γραμμή πυρός στον πόλεμο με τους άνδρες, δεν θα είναι το πρώτο που θα πέσει.

Σημάδης Θεόδωρος

Καθηγητής Φυσικής Αγωγής, Personal Trainer, Group Exercise Trainer, 
Master Practitioner στις Διατροφικές Διαταραχές και την Παχυσαρκία