Δοκιμάστε αυτές τις φθηνές και εύκολες ασκήσεις για να βελτιώσετε την υγεία και την φυσική σας κατάσταση. Είναι πιο εύκολο απ’ ότι φαντάζεστε να αποκομίσετε οφέλη από την σωματική άσκηση και δεν χρειάζεται να σας κοστίσει μία περιουσία.

Με 150 λεπτά μέτριας άσκησης κάθε εβδομάδα θα παραμείνετε αρκετά υγιείς και σε καλή φόρμα. Επίσης, θα μειώσετε τον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων ασθενειών, όπως στεφανιαία καρδιακή νόσο, εγκεφαλικά επεισόδια, διαβήτη τύπου 2, ακόμα και πρόωρο θάνατο.

Τα γυμναστήρια ίσως να μην είναι για όλους – κάποιοι κινητοποιούνται από το δομημένο περιβάλλον τους, κάποιοι άλλοι απωθούνται. Για κάποιον που γυμνάζεται συχνά, το γυμναστήριο τον εξυπηρετεί οικονομικά, όπως και τα οργανωμένα μαθήματα και λέσχες.

Δεν χρειάζεται όμως να είναι ακριβή η άσκησή μας, λέει ο Robin Gargrave, ένας από τους μεγαλύτερους προπονητές της Βρετανίας. Μάλιστα, το γυμναστήριο ίσως είναι το χειρότερο μέρος για τους αρχάριους στην άσκηση. Τα προγράμματα δεν είναι πάντα προσαρμοσμένα στις ανάγκες μεμονωμένων αθλητών, έχουν μη ρεαλιστικούς στόχους και μπορεί να αποθαρρύνουν τον κόσμο.

Το κλειδί είναι να δραστηριοποιηθείτε με μία άσκηση που σας αρέσει. Μην κάνετε δραστικές αλλαγές, απλά προσαρμόστε κάποια δραστηριότητα που ήδη κάνετε. Παρακάτω σας δίνουμε μερικές ιδέες:

  1. Περπάτημα: Όλοι μας περπατάμε κάποια στιγμή στη διάρκεια της ημέρας. Είναι πιο εύκολο απ’ ότι νομίζουμε το να αυξήσουμε τον χρόνο που περπατάμε. Δεν χρειάζεται να λαχανιάσουμε, αλλά να αντικαταστήσουμε κάποιες συνήθειες με παραπάνω περπάτημα. Αυτού του είδους η άσκηση θα βελτιώσει το καρδιαγγειακό μας σύστημα (καρδιά, πνεύμονες, κυκλοφορία αίματος), την αντοχή των μυών του κατώτερου σώματος, ενώ θα βοηθήσει στην καύση θερμίδων (400 ανά 10000 βήματα).
  1. Ασκήσεις στο σπίτι: Με μικρά σετ των 10 λεπτών, μπορείτε να κάψετε θερμίδες, να χάσετε βάρος και να αναπτερώσετε το ηθικό σας. Μπορείτε να κάνετε όλων των ειδών τις ασκήσεις, χωρίς εξοπλισμό και να δείτε διαφορά στα πόδια σας, την κοιλιακή χώρα, τα χέρια και την πλάτη, ακόμα και τους γλουτούς. Μετά από αυτήν την μίνι προπόνηση, θα νιώθετε και συνολική ευεξία!
  1. Τρέξιμο: Χρειάζεται κάπως φυσική κατάσταση για να ξεκινήσετε συστηματικό τρέξιμο. Το τρέξιμο απαιτεί από το σώμα μας περισσότερα, σε σχέση με το περπάτημα. Καλό θα ήταν να συνδυάσετε τρέξιμο με περπάτημα, με τη συχνότητα που σας εξυπηρετεί (π.χ. 1 λεπτό περπάτημα, 1 λεπτό τρέξιμο κ.λπ.). Να τρέχετε με ρυθμό που σας επιτρέπει να μιλάτε, αλλά να σας δυσκολεύει κιόλας. Διατηρήστε ποικιλία στις διαδρομές, για να μην βαρεθείτε και μην ξεκινήσετε κατευθείαν από τα δύσκολα, γιατί θα αποθαρρυνθείτε.
  1. Ποδηλασία: Θα μπορούσατε να κάνετε τις περισσότερες κοντινές διαδρομές με ποδήλατο, αντί για αμάξι. Κοστίζει λιγότερο και σας γυμνάζει περισσότερο – βεβαιωθείτε όμως ότι σας αρέσει προτού αγοράσετε τον κατάλληλο εξοπλισμό. Αν και δεν είναι άσκηση με μεγάλο αντίκτυπο, μπορεί να τραυματιστείτε αν έχετε τον λάθος τύπο ποδηλάτου ή αν η σέλα είναι σε λάθος ύψος. Η ποδηλασία είναι μία αερόβια άσκηση και κινητοποιεί το κατώτερο σώμα και το καρδιαγγειακό σύστημα. Αρχίστε αργά και αυξάνετε σταδιακά τις συνεδρίες σας. Όπως το τρέξιμο και το περπάτημα, η ποδηλασία μπορεί να είναι κοινωνική άσκηση.
  1. Κολύμβηση: Η κολύμβηση είναι η τρίτη πιο δημοφιλής άσκηση, μετά το περπάτημα και το τρέξιμο. Κάπου κοντά σας θα υπάρχει κάποια πισίνα ή κατάλληλος χώρος. Αν είστε αρχάριος, πολύ συχνά προτείνονται μαθήματα εκμάθησης. Η κολύμβηση εξασκεί ολόκληρο το σώμα σας και είναι ένας πάρα πολύ καλός τρόπος να μείνετε σε φόρμα. Γυμνάζει σχεδόν όλες τις μυϊκές ομάδες και αν αυξήσετε τους ρυθμούς, μετατρέπεται σε αερόβια άσκηση. Επίσης, μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος. Τέλος, η τακτική επίσκεψη σε μία πισίνα θα σας απαλλάξει από την έλλειψη αυτοπεποίθησης που ενδεχομένως έχετε, για το πώς φαίνεστε με μαγιό.
  1. Χορός: Η δημοφιλία του αυξάνεται τα τελευταία χρόνια, σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Τα στούντιο είναι γεμάτα και τα τμήματα ποικίλουν, από ταγκό σε σάλσα και πολλά άλλα είδη χορού. Έχει πλάκα και κοινωνική πτυχή και ελκύει πολλούς ανθρώπους. Ενώ είναι μία δραστηριότητα που απαιτεί προσόντα, υπάρχουν τμήματα με διάφορες διαβαθμίσεις. Πρέπει να προσέξετε να αρχίσετε στο επίπεδό σας και όχι παραπάνω, γιατί αν μείνετε πίσω από το τμήμα σας θα απογοητευτείτε και μπορεί να σταματήσετε.
Lifeme

Healthy is the new Sexy!