Μπορείς να είσαι σε καλή φυσική κατάσταση. Όσο το άσθμα σου είναι υπό έλεγχο, θα πρέπει να μπορείς να κάνεις τα περισσότερα είδη άσκησης. Ακολούθησε αυτές τις συμβουλές για να αξιοποιήσεις στο έπακρο τις προπονήσεις σου και να παραμείνεις ασφαλής αν μια κρίση συμβεί όσο γυμνάζεσαι.

Cardio
Το τζόκινγκ, το κολύμπι, το ποδήλατο, το περπάτημα – οτιδήποτε κάνει την καρδιά σου να χτυπήσει πιο γρήγορα – μπορεί να σε βοηθήσει. Πρόσεξε όμως να το διατηρήσεις σε μια μέτρια ένταση. Τι σημαίνει αυτό; Θα πρέπει να είσαι σε θέση να μιλήσεις ενώ το κάνεις.

 

Προπόνηση με βάρη & Yoga
Και τα δύο είδη άσκησης μπορούν να σε βοηθήσουν να χτίσεις μυς. Κράτησε την προπόνηση σου σε μέτρια ένταση. Αν σηκώνεις βάρη, 10 έως 15 επαναλήψεις είναι καλός στόχος. Μην κρατάς την αναπνοή σου  όταν ασκείσαι με τα βάρη.

 

Κολύμβηση
Μπορεί να είναι ένας καλός τρόπος άσκησης γιατί ο αέρας είναι ζεστός και υγρός σε μια πισίνα. Αλλά για μερικούς ανθρώπους, το χλώριο προκαλεί άσθμα. Ρώτησε το γιατρό σου αν είναι εντάξει για να το αρχίσεις.

 

Απόφυγε τη γύρη
Το μεγάλο ύπαιθρο δεν είναι καλό για το άσθμα, αν υπάρχει πολύ γύρη στον αέρα. Έλεγξε την αναφορά καιρού για τις μετρήσεις της γύρης και την ποιότητα του αέρα. Εάν δεν είναι καλή, κατευθύνσου προς το γυμναστήριο.

 

Απόφυγε το καυσαέριο
Μείνε μακριά από πολυσύχναστους δρόμους και περιοχές κοντά σε εργοστάσια. Εάν είναι ανθυγιεινό ή η έκθεση ποιότητας του αέρα δεν είναι καλή, προτίμησε έναν εσωτερικό χώρο. Αλλά βεβαιώσου ότι ο αέρας είναι καθαρός και μέσα. Ο καπνός του τσιγάρου, η σκόνη και η πενιχρή κατοικία μπορεί να προκαλέσουν άσθμα.

Προφυλάξου από το κρύο
Ο ψυχρός αέρας μπορεί να προκαλέσει άσθμα. Αν βγεις έξω για να ασκηθείς όταν είναι κρύο, φόρεσε ένα μαντήλι πάνω από τη μύτη και το στόμα. Θα σε βοηθήσει να θερμάνεις τον αέρα μέχρι να φτάσει στους πνεύμονές.

Ξεκουράσου
Μην ασκείσαι όταν έχεις κρύωμα, γρίπη ή άλλη ασθένεια. Είναι πιο πιθανό να υπάρξει κρίση άσθματος εάν ασκηθείς τότε.

 

Μην ξεχνάς τα φάρμακα σου
Ρώτησε το γιατρό αν πρέπει να πάρεις το φάρμακο για εισπνοή άσθματος προτού προχωρήσεις σε οποιαδήποτε άσκηση. Πάντα να έχεις μαζί σου την συσκευή εισπνοής διάσωσης. Βεβαιώσου ότι παίρνεις τακτικά φάρμακα για το άσθμα σύμφωνα με τις οδηγίες.

 

 Ενημέρωσε για το άσθμα τους γύρω σου
Οι άλλοι άνθρωποι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι έχεις άσθμα. Με αυτόν τον τρόπο, μπορούν να δουν τα σημάδια μιας κρίσης και να σε βοηθήσουν. Ενημέρωσε τον προπονητή, τον εκπαιδευτή γυμναστικής ή τον φίλο σου για το άσθμα.

 

Εάν έχεις μια κρίση
Εάν η άσκηση ενεργοποιεί το άσθμα σου, σταμάτα αυτό που κάνεις. Την επόμενη φορά, προσπάθησε να πάρεις το φάρμακο διάσωσης πριν την άσκηση. Μείνε καθισμένος αν συμβεί μια κρίση. Αν τελειώσει γρήγορα, πιθανότατα να μπορείς να επιστρέψεις στην άσκηση αλλά σιγά σιγά και με προσοχή.

Lifeme

Healthy is the new Sexy!