Το περπάτημα είναι φάρμακο. Δεν είναι απλά μια μορφή άσκησης. Η πεζοπορία λοιπόν είναι κάτι διαφορετικό. Ενώ το περπάτημα είναι πολύ υγιές, δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο. Η πεζοπορία, από την άλλη πλευρά, είναι πολύ πιο σκόπιμη και απαιτητική. Εάν το περπάτημα είναι μεγάλο φάρμακο, η πεζοπορία είναι ακόμα μεγαλύτερο!

Ποια είναι η διαφορά;

Το περπάτημα είναι το είδος που μπορείτε να κάνετε μετά το δείπνο, το μεσημεριανό σας, για να ξεφύγετε από την καθημερινότητα της ημέρας σας, ένα μέσο για να φτάσετε από και προς την εργασία σας ή στο κατάστημα ή απλώς ως εναλλακτική λύση στην οδήγηση. Η πεζοπορία ωστόσο είναι μόνο για το ταξίδι, πιθανώς περιλαμβάνει την αποβίβαση στην επιθυμητή διαδρομή, την εξερεύνηση μιας νέας, τη μεταφορά κάποιων προμηθειών και, αν αισθάνεστε ιδιαίτερα περιπετειώδεις, ίσως και μια διανυκτέρευση για κάμπινγκ.Η πεζοπορία προσφέρει μια μεγάλη προπόνηση στο κάτω μέρος του σώματος και, εάν πρέπει να κουβαλάτε ένα βαρύ φορτίο στους ώμους σας, θα καταλάβετε ότι γυμνάζετε εξίσου και το πάνω μέρος του σώματός σας καθώς και τον πυρήνα επίσης- ειδικά όταν ανεβαίνετε λόφους-.

Τα απαραίτητα για την πεζοπορία

Είναι αυτονόητο ότι η πεζοπορία απαιτεί κάποιον εξοπλισμό και ότι, ενδεχομένως, θα μπορούσατε να χρησιμοποιείτε τον ίδιο εξοπλισμό, για πολύ καιρό, κάθε φορά που πάτε για πεζοπορία. Βεβαιωθείτε ότι είναι ο σωστός εξοπλισμός για την πεζοπορία σας (λαμβάνοντας υπόψη τον καιρό, τη διαδρομή, τη διάρκεια).


Παπούτσια για πεζοπορία

Δεν υπάρχει τίποτα για να σας σταματήσει από την πεζοπορία αν φοράτε  παπούτσια για τρέξιμο αλλά, αν σας αρέσει η off- road πεζοπορία, καλύτερα να φορέσετε παπούτσια πεζοπορίας ή μποτάκια. Οι μπότες προσφέρουν μεγαλύτερη στήριξη του αστραγάλου, ενώ τα παπούτσια τείνουν να είναι ελαφρύτερα. Τα παπούτσια και οι μπότες γίνονται με τη χρήση ποικίλων υλικών – τόσο τεχνητών όσο και φυσικών. Επιλέξτε ένα υλικό που αναπνέει αλλά είναι και ανθεκτικό στο νερό. Κερωμένο δέρμα ή GORE-TEX επένδυση νάιλον είναι συνήθως τα καλύτερα. Πριν ξεκινήσετε την πρώτη σας πεζοπορία, βεβαιωθείτε ότι τα έχετε περπατήσει πιο πριν, ελέγχοντας τα για ενοχλητικά σημεία.


Κάλτσες και εσώρουχα

Κατά την επιλογή των καλτσών, διαλέξτε αυτές που δεν έχουν προφανείς ραφές που θα μπορούσαν να τρίβουν το πόδι σας και να σας προκαλέσουν φουσκάλες. Θα πρέπει να σας ταιριάζουν καλά, να μην είναι μεγάλες για τα πόδια σας αλλά και να μην είναι τόσο σφιχτές που κόβουν τους αστραγάλους σας. Μπορείτε να ξοδέψετε 20 ευρώ για ένα ζευγάρι κάλτσες πεζοπορίας ή 2 ευρώ για ένα ζευγάρι βαμβακερές κάλτσες. Το μόνο που έχει σημασία είναι η άνεση – τόσο οικονομική όσο και φυσική. Αντικαταστήστε τις κάλτσες σας αν όταν τις φορέσετε σας τραυματίσουν ή χάσουν την ελαστικότητά τους. Όσον αφορά τα εσώρουχα, μπορεί να φαίνονται άνετα στην καθημερινότητά σας, αλλά θα μπορούσαν να αποβούν βασανιστικά για πεζοπορία ή μπορεί να μην σας παρέχουν την απαραίτητη υποστήριξη που χρειάζεστε. Αξίζει να αγοράσετε αθλητικά εσώρουχα καλής ποιότητας που θα κρατούν τα πάντα στη θέση τους! Έτσι, βεβαιωθείτε ότι είστε άνετα με τα εσώρουχά σας, καθώς τα άβολα εσώρουχα μπορεί να οδηγήσουν σε τραυματισμό! 


Σορτς και φόρμες

Όποιες και αν είναι η προτίμησή σας, είναι σημαντικό να μην σας περιορίζει. Εξαρτάται από εσάς λοιπόν αν θα φοράτε μακρύ παντελόνι ή σορτς όταν κάνετε πεζοπορία, αλλά είναι ζωτικής σημασίας να μπορείτε να κινηθείτε ελεύθερα και να μην κρυώνετε  ή υπερθερμαίνεστε. Τα παντελόνια ή τα σορτς φορτίου είναι χρήσιμα για να μεταφέρετε με ασφάλεια τα κλειδιά του αυτοκινήτου σας, το πορτοφόλι και το κινητό σας τηλέφωνο και ίσως ακόμη και ένα χάρτη, πυξίδα και κρέμα για τυχόν τραυματισμούς.


Μπλούζα

Επιλέξτε ένα μπλουζάκι που θα παίρνετε αέρα, καθώς η θερμοκρασία του σώματός σας αυξάνεται. Ή ακόμα καλύτερα μπλουζάκια που έχουν μεγάλα φερμουάρ ή είναι λεπτά, έτσι ώστε να αποφευχθεί η υπερθέρμανση . Να θυμάστε ότι η θερμοκρασία θα αλλάζει καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας, καθώς ανεβαίνετε και κατεβαίνετε και σύμφωνα με τις καιρικές συνθήκες. Οπότε προετοιμαστείτε για όλες τα καιρικά ενδεχόμενα.
Πολλές μπλούζες πεζοπορίας είναι φτιαγμένες από ύφασμα που σημαίνει ότι η υγρασία, ειδικά ο ιδρώτας, απομακρύνεται από το δέρμα σας για εύκολη εξάτμιση. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα καταλήξετε να ιδρώσετε φορώντας ένα απλό T-shirt. Οι μπλούζες πεζοπορίας κοστίζουν περισσότερο από ένα βασικό βαμβακερό μπλουζάκι, αλλά μπορεί να είναι μια καλή επένδυση αν ιδρώνετε πολύ!


Μπουφάν

Ένα ελαφρύ αδιάβροχο μπορεί να κάνει την πεζοπορία σε μια καταρρακτώδη πρασινάδα πολύ πιο ανεκτή. Οι μπλούζες και οι θερμικές μπλούζες μπορούν να σταματήσουν το κρύο. Τα καπέλα και τα γάντια θα κρατήσουν τα άκρα σας ξηρά και ζεστά. Ένα καπέλο, μπορεί επίσης να είναι χρήσιμο για να μην εμποδίζει ο ήλιος τα μάτια και το κεφάλι σας.


Σακίδιο πλάτης (
backpack)

Όταν κάνετε πεζοπορία, θα χρειαστείτε κάτι για να μεταφέρετε τα αδιάβροχα, το κουτί πρώτων βοηθειών και τα τρόφιμά σας. Ο πιο άνετος τρόπος να το κάνετε είναι σε ένα σακίδιο πλάτης. Τα σακίδια πλάτης είναι διαθέσιμα σε διάφορα μεγέθη τα οποία κανονικά περιγράφονται με όρους σε λίτρα χωρητικότητας. Ένα μικρό σακίδιο έχει συνήθως μέγεθος μεταξύ 15 και 25 λίτρων και είναι άνετο για λίγες ώρες έξω στη φύση. Αν σκοπεύετε να πάτε πιο μακριά, μπορεί να χρειαστείτε μεγαλύτερο σακίδιο, μεταξύ 30 έως 40 λίτρων. Ένα σακίδιο κατάλληλο για ολονύκτιο κάμπινγκ μπορεί να χωρέσει από 60 έως 80 και λίτρα.

 

Η ασφάλεια της πεζοπορίας

Ενενήντα εννέα φορές στις εκατό, η πεζοπορία είναι μια απολύτως ασφαλής και ευχάριστη δραστηριότητα, αλλά, είναι καλό πάντα να λαμβάνετε μερικές προφυλάξεις, πριν και κατά τη διάρκεια της πεζοπορίας, ώστε να εξαλείψετε όσο το δυνατόν περισσότερο ακόμη και το χαμηλότερο κίνδυνο ατυχημάτων.

 

Σχεδιάστε τον δρόμο

Ακόμα κι αν σκοπεύετε να κάνετε πεζοπορία μόνο για μερικές ώρες, θα πρέπει να έχετε μια πολύ καλή ιδέα για το πού πηγαίνετε και σε πόση ώρα θα επιστρέψετε. Σιγουρευτείτε ότι μοιράζεστε αυτές τις πληροφορίες με κάποιον που ξέρει τι ώρα θα επιστρέψετε και επίσης ξέρει τι να κάνει εάν δεν είστε πίσω στην ώρα σας. Ένας σπασμένος αστράγαλος δεν είναι συνήθως απειλητικός για τη ζωή σας εκτός αν είστε στην άγρια φύση και κανείς δεν ξέρει πού βρίσκεστε. Σιγουρευτείτε ότι θα ενημερώσετε κάποιον για την ασφάλειά σας όταν φτάσετε στο σπίτι, ώστε να μην καλέσει από λάθος να σας ψάξουν.

 

Ορίστε σημεία ελέγχου

Εάν κάνετε μια μονοήμερη πεζοπορία, μπορείτε να κάνετε check-in σε κάποιον μια φορά την ημέρα, έτσι ώστε να γνωρίζει ότι είστε εντάξει και είστε στο δρόμο σας. Ενημερώστε τον για οποιαδήποτε αλλαγή διαδρομής. Εάν είστε άτυχοι και σας συμβεί κάποιο ατύχημα χωρίς να ενημερώνετε τακτικά για την πορεία της διαδρομής σας, θα είναι δύσκολο να προσδιορίσετε την τοποθεσία σας. Τα καθημερινά σημεία ελέγχου βοηθούν στην ευκολότερη εύρεση της θέσης σας.

 

Κουβαλάτε ένα πακέτο επιβίωσης

Αν και αυτό μπορεί να ακούγεται λίγο ανησυχητικό, είναι απλώς να διασφαλιστεί ότι αν τα πράγματα πάνε στραβά, έχετε ένα στοιχειώδες κουτί επιβίωσης για να σας βοηθήσει σε μικροατυχήματα. Στο πακέτο, το οποίο θα πρέπει να έχετε μαζί σας ακόμη και σε σύντομη πεζοπορία, θα πρέπει να έχετε:

  1. Κουτί πρώτων βοηθειών
  2. Μεγάλο υπνόσακο
  3. Μεγάλη ασημένια κουβέρτα
  4. Τρόφιμα υψηλής θερμιδικής αξίας και ενεργειακά ποτά
  5. Νερό
  6. Κινητό τηλέφωνο – απενεργοποιημένο αν δεν θέλετε να σας εντοπίζουν αλλά πλήρως φορτισμένο
  7. Πυξίδα, χάρτη ή GPS
  8. Μαχαίρι
  9. Ανταλλακτικά κορδόνια
  10. Σπίρτα

Η πεζοπορία είναι ένας θαυμάσιος τρόπος και μια μεγάλη δικαιολογία για να επικοινωνήσετε με τη φύση, να απομακρυνθείτε από τη φασαρία, να δημιουργήσετε εκπληκτικές αναμνήσεις με τους φίλους ή την οικογένειά σας και, εν πάση περιπτώσει, να βελτιώσετε τη φυσική, συναισθηματική και νοητική σας υγεία. Δοκιμάστε το!

Lifeme
Healthy is the new Sexy!