Απογευματινά Σνακ για Παιδιά

bigstock-Cute-scary-halloween-apple-cyc-104923841

Τα ενδιάμεσα σνακ είναι πολύ σημαντικά για τα παιδιά καθώς τα εφοδιάζουν με ενέργεια ανάμεσα στα κυρίως γεύματα. Είναι πολύ σημαντικό τα σνακ αυτά να είναι υψηλής θρεπτικής αξίας ώστε να παρέχουν στα παιδιά εκτός από ενέργεια και βιταμίνες, μέταλλα, φυτικές ίνες και άλλα απαραίτητα στοιχεία για τη σωστή λειτουργία και ανάπτυξη του οργανισμού τους. 

Το απόγευμα συνήθως είναι η ώρα που τα παιδιά έχουν τη τάση να τσιμπολογάνε είτε γιατί πεινάνε είτε από λαιμαργία. Αυτό το τσιμπολόγημα πρέπει οι γονείς να το κατευθύνουν έτσι ώστε να γίνεται σε καθορισμένη ώρα και ποσότητα, δηλαδή να μην γίνετε άστατα και πάντα με υγιεινές επιλογές. 

Επιλογές για το απογευματινό σνακ:  

  1. Πρώτη επιλογή είναι το αναντικατάστατο φρούτο, το μόνο που πρέπει να φροντίσουμε είναι να μην γίνετε βαρετό. Αυτό μπορούμε να το αποφύγουμε με ποικιλία και φαντασία πχ. σουβλάκια φρούτων. Να βάλουμε δηλαδή σε ξυλάκια διάφορα πολύχρωμα εποχιακά φρούτα. 
  2. Σε ένα μπολάκι να βάλουμε διάφορους ξηρούς καρπούς (αμύγδαλα, φουντούκια, καρύδια) με αποξηραμένα φρούτα (δαμάσκηνο, βερίκοκο, κράνμπερι). Στο mix αυτό μπορούμε να προσθέσουμε και λίγα δημητριακά ολικής αλέσεως. Έτσι έχουμε ένα πολύ υγιεινό και θρεπτικό σνακ. 
  3. Γιαούρτι με δημητριακά ολικής άλεσης με μέλι ή/και με αποξηραμένα φρούτα.
  4. Τοστάκι αλλά.. διαφορετικό. Μπορούμε να αντικαταστήσουμε το κλασικό άσπρο ψωμί με ψωμί ολικής άλεσης ή πολύσπορο και να βάλουμε μέσα τυρί ή σπιτική σάλτσα από γιαούρτι και λαχανικά κομμένα σε διάφορα σχήματα. 
  5. Παστέλι με μούσλι και αποξηραμένα φρούτα. 
  6. Ρυζογκοφρέτες και χυμό φρούτων. 
  7. Πολύσπορα κριτσίνια ή κριτσίνια με καρότο ή με σπανάκι 
  8. Μεσογειακά ντακάκια (κρίθινα παξιμαδάκια, με ντομάτα, φέτα, ρίγανη) 
  9. Διάφορα smoothies με φρούτα ή λαχανικά. Ιδιαίτερα το καλοκαίρι είναι πολύ απολαυστική επιλογή. 

 

Πρέπει να επισημάνουμε ότι τα παιδιά πολλές φορές λόγω μίμησης ή επιρροής από φίλους στο σχολείο ή από την τηλεόραση μπορεί να ζητήσουν κάποια σνακ χαμηλής θερμιδικής αξίας όπως πατατάκια, γαριδάκια κ.α. Οι γονείς δεν πρέπει να βιαστούν να τα βαφτίσουν κακά και απαγορευμένα για να μη δημιουργήσουν διατροφικά απωθημένα. Οπότε μπορούν να τα προσφέρουν στο παιδί σε αραιά διαστήματα και σε μικρή ποσότητα εξηγώντας πάντα τη διαφορά τους με τα υγιεινά. Έτσι σιγά –σιγά τα παιδιά θα αποκτήσουν σωστή διατροφική συνείδηση. 

 

Πηγή: www.diatrofi.gr 

Lifeme

Healthy is the new Sexy!