Τα αλλαντικά είναι για πολλούς μια γευστική αδυναμία και το απαραίτητο συμπλήρωμα στο τοστάκι και τη διατροφή.

Ωστόσο, σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, τα επεξεργασμένα κρέατα και το φρέσκο κόκκινο κρέας αποτελούν επιβαρυντικό παράγοντα για την υγεία. Ως εκ τούτου, η κατανάλωση κρέατος και κυρίως αλλαντικών πρέπει να είναι περιορισμένη και περιστασιακή, καθώς ο κίνδυνος αυξάνεται ανάλογα με την καταναλισκόμενη ποσότητα.

Εξάλλου αν παρατηρήσουμε τα συστατικά της «αθώας» γαλοπούλας θα εκπλαγούμε καθώς περιέχει ελάχιστο κρέας, πολύ αλάτι, άμυλο, συντηρητικά, χρωστικές, νιτρώδη- νιτρικά, αλλά και μεγάλη πιθανότητα νοθείας του κρέατος, όπως ανακαλύπτεται κατά καιρούς από φορείς ελέγχων στα τρόφιμα.

Εναλλακτικές

Είναι προτιμότερο να χρησιμοποιούμε διπλό τυρί ή διαφορετικό είδος τυριού (πχ. τυρί κατίκι ή κότατζ ή φέτα μαζί με τυρί του τόστ), αυγό ή ασπράδια, για ενίσχυση της πρωτεϊνικής μας πρόσληψης. Μπαχαρικά πχ. ρίγανη, καπνιστή πάπρικα κτλ. ή μουστάρδα, μπαλσαμικό, πατέ ελιάς κτλ. μπορεί να βοηθήσουν στην ενίσχυση της γεύσης.

Αν επιθυμούμε κάποιο αλλαντικό για γεύση περιστασιακά καλό είναι να περιορίζεται σε μια μικρή μερίδα, συνολικά έως 2-3 φέτες μέσα στην ίδια ημέρα. Προτιμάμε κάποιο βιολογικό αλλαντικό πουλερικών ή κάποιο παραδοσιακό αλλαντικό (λούτζα, απάκι, σύγκλινο) από παραγωγό που εμπιστευόμαστε. Ακόμα καλύτερη ιδέα είναι να φτιάξουμε μόνοι μας αλλαντικό από γαλοπούλα και κοτόπουλο, να το κόψουμε σε φέτες και να το συντηρούμε στην κατάψυξη.

Καλή μας όρεξη!