Αν έχεις πόνο ή ναυτία, εμετό, διάρροια ή οποιοδήποτε άλλο σύμπτωμα σίγουρα θα θες να κάνεις κάτι για να αισθανθείς καλύτερα. Ευτυχώς οι περισσότερες διαταραχές του στομάχου δεν κρατούν για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ωστόσο, η διάρκειά τους μπορεί να παραταθεί αν όταν έχεις αρχίσει να αισθάνεσαι καλύτερα και να έχεις όρεξη φας κάτι που δεν πρέπει. Τι δεν πρέπει όμως;

 

  1. Επεξεργασμένη ζάχαρη

Τα γλυκά τρόφιμα περιέχουν μεγάλες ποσότητες επεξεργασμένης ζάχαρης. Όταν τα καταναλώνεις όλη αυτή η ζάχαρη προκαλεί αστραπιαία έκκριση ινσουλίνης που με τη σειρά της οδηγεί σε διακυμάνσεις στα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα. Αν και αυτό δεν μπορεί να επηρεάσει άμεσα το στομάχι σου, σίγουρα θα σε κάνει να αισθάνεσαι νευρικός και ασταθής, κάτι που δεν θα βελτιώσει την κατάσταση.

  1. Γαλακτοκομικά

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα όπως είναι το τυρί και το γάλα είναι στην κορυφή των απαγορευμένων τροφών κατά τη διάρκεια στομαχικής διαταραχής. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι περίπου ο μισός πληθυσμός της γης έχει δυσανεξία στην λακτόζη. Δηλαδή, δεν έχει στον οργανισμό του το ένζυμο εκείνο βοηθά στην πέψη γαλακτοκομικών προϊόντων.

Ακόμη όμως και αν δεν έχεις δυσανεξία στη λακτόζη, μια ιογενής ή βακτηριακή λοίμωξη μπορεί να επηρεάσει τη λακτάση (το ένζυμο πέψης της λακτόζης) και μπορεί να σου προκαλέσει προσωρινή ή μόνιμη απώλεια της ικανότητάς σου να αφομοιώσεις τη λακτόζη.

  1. Σόδα

Πολλοί άνθρωποι όταν έχουν ενοχλήσεις στο στομάχι και στην κοιλιά καταναλώνουν σόδα ωστόσο μπορεί να προκαλέσει μεγάλα προβλήματα. Οι χημικές ουσίες που περιέχει μπορούν να είναι πολύ σκληρές με το ανθρώπινο στομάχι.

  1. Σοκολάτα και καφές

Ένας από τους κύριους λόγους που η καφεΐνη και η σοκολάτα (που μπορεί να περιέχει καφεΐνη) δεν είναι κατάλληλες τροφές για μια ήδη αναστατωμένη κοιλιά είναι ότι, όπως και το τσάι μέντας, χαλαρώνουν τον κατώτερο οισοφαγικό σφιγκτήρα, ο οποίος επιτρέπει την παλινδρόμηση οξέος. Οπότε, δημιουργεί μεγαλύτερη αναστάτωση.

Η καφεΐνη μπορεί επίσης να χαλαρώσει τα κόπρανα, κάτι που δεν είναι καλό αν υποφέρεις ήδη από διάρροια. Και η σοκολάτα που περιέχει γαλακτοκομικά προϊόντα ή ξηρούς καρπούς κάποιες φορές για όσους έχουν δυσανεξία στη λακτόζη ή αλλεργία κάνει δυσκολότερη τη διαδικασία της πέψης.

  1. Παχυντικά φαγητά

Όλα τα τρόφιμα που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά ανήκουν σε αυτή την κατηγορία. Κάποια από αυτά είναι τα τυριά (κυρίως σε μορφή κρέμας). Τα παραπάνω δεν είναι ιδανικά για ένα ήδη ερεθισμένο στομάχι καθώς τα λιπαρά τρόφιμα ενεργοποιούν τους χημικούς υποδοχείς στο στομάχι με τέτοιο τρόπο ώστε να επιβραδύνουν την εκκένωση του στομάχου. Έτσι, πέρα από τις όποιες ενοχλήσεις έχεις, θα αισθάνεσαι και φουσκωμένος.

Άλλες τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά είναι οι ξηροί καρποί, οι οποίοι δίνουν αυτό το αίσθημα πληρότητας. Γεγονός, που μπορεί να είναι καλό αν προσπαθείς να χάσεις βάρος, αλλά εφιάλτης αν ήδη αισθάνεσαι άρρωστος.

  1. Τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε οξύ

Τα εσπεριδοειδή μαζί με τα προϊόντα με βάση την τομάτα (η ντομάτα είναι τεχνικά φρούτο και περιέχει πολλά οξέα) έχουν τη δυνατότητα να προκαλέσουν και αυτά παλινδρόμηση οξέος. Αυτό ισχύει και για τους χυμούς εσπεριδοειδών. Έτσι, ενώ ο χυμός μήλου θα ήταν πιθανώς καλός αν έχεις κάποια στομαχική διαταραχή, ενώ ο χυμός πορτοκαλιού δεν είναι η καλύτερη επιλογή.

  1. Μπαχαρικά

Τα μπαχαρικά και τα πικάντικα τρόφιμα μπορεί να μην είναι τόσο άσχημα όσο νομίζεις. Ειδικά,  εάν είσαι συνηθισμένος να τρως πικάντικα τρόφιμα, πιθανότατα θα έχεις αποκτήσει ανθεκτικότητα σε αυτά και δεν θα σε πειράξουν παραπάνω αν έχεις κάποια διαταραχή.

Από την άλλη, αν δεν έχεις συνηθίσει να τρως τέτοια φαγητά, σίγουρα δεν είναι η κατάλληλη στιγμή για να αρχίσεις. Τα μπαχαρικά σχετίζονται με το μαγείρεμα σε λάδι, οπότε το λίπος είναι πιθανώς ένας λόγος που ερεθίζεται το στομάχι. Όχι τόσο από το ίδιο το μπαχαρικό.

  1. Αλκοόλ

Όπως και πολλά άλλα στοιχεία στη λίστα «κακή διατροφή», το αλκοόλ μπορεί να επιδεινώσει τη γαστρική οξύτητα. Αυτό συμβαίνει καθώς το αλκοόλ περιέχει χημικές ουσίες που είναι δύσκολο να μεταβολιστούν, ερεθίζουν την επένδυση του στομαχιού και μπορεί να είναι ένα ιδιαίτερο πρόβλημα αν έχεις ήδη προβλήματα με το συκώτι σου.

Τα άτομα με προβλήματα στο ήπαρ δεν πρέπει να πίνουν μεγάλες ποσότητες αλκοόλ. Επιπρόσθετα, οποιοσδήποτε έχει προβλήματα με το στομάχι είναι σοφό να μένει μακριά από αυτό.

  1. Επεξεργασμένες τροφές

Σε αντίθεση με τις σόδες, τα επεξεργασμένα τρόφιμα με μεγάλη διάρκεια ζωής συνήθως έχουν πολλές χημικές ουσίες, συμπεριλαμβανομένων των συντηρητικών, που θα μπορούσαν να διαταράξουν περαιτέρω την κοιλιά σου.

Έτσι, ακόμα και αν φαίνονται ιδιαίτερα ελκυστικές οι κονσέρβες που έχεις στο ντουλάπι καθώς είναι η εύκολη λύση, να τις αποφύγεις. Μπορεί να μειώσουν την πείνα σου αλλά θα κάνουν ακόμη χειρότερα το στομάχι σου!

Lifeme

Healthy is the new Sexy!