Δεν είσαι σίγουρος τι προκαλεί την κούραση σου; Διάβασε παρακάτω τις συνήθειες που ποτέ δεν θα σκεφτόσουν.

  • Κάθεσαι πολύ στον καναπέ

Το να κάθεσαι σε μία θέση για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να καταναλώνει πολλή από την ενέργειά σου, ακόμα κι αν βλέπεις απλά τηλεόραση ή χρησιμοποιείς τον υπολογιστή. Το σώμα σου εξισώνει την ακινησία με τον ύπνο.

Λύση: Συχνά τεντώματα, σηκωθείτε και περπατήσε γύρω από το γραφείο ή τον καναπέ. Τα συχνά διαλείμματα θα κρατήσουν το σώμα σου σε εγρήγορση.

  • Κακή στάση σώματος

Πολλή ενέργεια καταναλώνεται όταν είσαι όρθιος. Η κακή στάση του σώματος – όπως το να είσαι σκυμμένος προς τα εμπρός ή και το να βουλιάζεις  στην πολυθρόνα – βγάζει τη σπονδυλική στήλη σου από την ευθυγράμμιση. Όσο πιο ανισόρροπη είναι η σπονδυλική σου στήλη, τόσο περισσότεροι μυς σου, πρέπει να δουλέψουν για να αντισταθμιστεί.

Λύση: Είτε κινήσαι είτε κάθεσαι ή ακόμα και όταν στέκεσαι, βεβαιώσου ότι το κεφάλι σου είναι σε ευθεία με το σώμα σου και δεν προεξέχει. Στόχος είναι τα αυτιά σου να είναι ακριβώς πάνω από τους ώμους σου.

  • Ταχύρρυθμες δίαιτες

Ενώ ενισχύουν την ενέργειά σου για να χάσεις τα περιττά κιλά, οι ταχύρρυθμες δίαιτες δεν είναι χρήσιμες. Οι δίαιτες χαμηλών θερμίδων, ειδικά αυτές που σου δίνουν λιγότερο από 850 θερμίδες την ημέρα, θα σε κάνουν να νιώσεις ακόμα πιο κουρασμένος και μπορεί να βλάψουν την υγεία σου με άλλους τρόπους.

Λύση: Χάσε βάρος τρώγοντας υγιεινά, κόψε το fast food και τα ζαχαρούχα τρόφιμα και μείωσε το μέγεθος των μερίδων σου. Στόχος είναι να χάσεις το πολύ 3 κιλά την εβδομάδα.

  • Είσαι σπιτόγατος

Είναι πολύ εύκολο να κλειστείς στο σπίτι, ειδικά αν έχεις μικρό παιδί, αν εργάζεσαι από το σπίτι ή σε κρατάει μέσα ο κρύος καιρός και οι σκοτεινές νύχτες του χειμώνα. Ωστόσο, η έλλειψη φωτός και φρέσκου αέρα είναι μια βασική αιτία κούρασης.

Λύση: Βγες μια βόλτα 10 λεπτών με τα πόδια, τουλάχιστον μία φορά κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ακόμα κι αν έχει συννεφιά, θα πρέπει να εκτεθείς σε περισσότερο φυσικό φως για να αισθανθείς πιο ενεργός. Εάν δεν μπορείς να περάσεις την πόρτα, πήγαινε για λίγα λεπτά σε ένα δωμάτιο με φυσικό φως.

  • Ζαχαρούχα δημητριακά

Το ζαχαρούχο πρωινό, όπως τα επεξεργασμένα δημητριακά, τα αρτοσκευάσματα, τα muffins και τα τοστ, αυξάνουν για λίγο την ενέργεια στο αίμα σου, αλλά τα επίπεδα του σακχάρου σας θα κατρακυλήσουν εξίσου γρήγορα σε μια – δυο ώρες. Το αποτέλεσμα; Θα ξεμείνεις πάλι από ενέργεια.

Λύση: Για να έχεις σταθερό επίπεδο ενέργειας, να τρως ένα πρωινό που είναι βασισμένο σε ανεπεξέργαστο άμυλο. Για παράδειγμα, γάλα αμυγδάλου και λίγο μέλι, δημητριακά ολικής αλέσεως με φρούτα σε φέτες ή ένα αυγό με τοστ ολικής αλέσεως. Προσπαθήστε να επιλέξεις δημητριακά ολικής αλέσεως που είναι χαμηλά σε αλάτι και ζάχαρη.

  • Άγχος

Εάν είσαι ανήσυχος όλη την ημέρα, ο καρδιακός σου ρυθμός και η αρτηριακή σου πίεση αυξάνεται και οι μυς σου συστέλλονται, οδηγώντας σε κόπωση και πόνο.

Λύση: Κάποια στιγμή επικεντρώσου στις ανησυχίες σου. Προσπαθήστε να σκεφτείς θετικές λύσεις και στη συνέχεια βγάλε τις ανησυχίες από το μυαλό σου.

  • Πολλή άσκηση

Η τακτική άσκηση είναι καλή, αλλά η εντατική προπόνηση κάθε μέρα δεν κάνει καλό στα επίπεδα ενέργειας σου, ειδικά αν είσαι αρχάριος ή προσπαθείς να μπεις σε φόρμα.

Λύση: Πάρε ρεπό μεταξύ των ημερών άσκησης. Πρόσεξε όμως να μην αφήσεις περισσότερες από δύο ή τρεις ημέρες, γιατί μπορεί να ξεσυνηθίσεις.

  • Οι χειμωνιάτικες μέρες φέρνουν κόπωση

Οι μικρότερες ημέρες του χειμώνα διαταράσσουν τον κύκλο του ύπνου και σε οδηγούν σε κόπωση. Λιγότερο φως του ήλιου το χειμώνα σημαίνει πως το μυαλό παράγει περισσότερη μελατονίνη, η οποία προκαλεί υπνηλία.

Λύση: Βγες σε εξωτερικούς χώρους με φυσικό φως όσο το δυνατόν περισσότερο, κάνε κάποια άσκηση και κατανάλωσε σωστά τρόφιμα για ενέργεια, όπως φρούτα και λαχανικά.

Lifeme

Healthy is the new Sexy!