Ο αριθμός των θερμίδων δεν είναι το κριτήριο για το αν θα συμπεριλάβουμε τα παρακάτω τρόφιμα στη διατροφή μας. Μερικά είναι πλούσια σε θερμίδες και μερικά όχι. Ο κοινός παρονομαστής είναι πως είναι διατροφικά κενά. Η «θρεπτική πυκνότητα» έχει να κάνει με τις βιταμίνες, τα μέταλλα και τις φυτικές ίνες – οι ουσίες δηλαδή που θα τροφοδοτήσουν και θα επιδιορθώσουν το σώμα σας. «Διατροφικά κενές τροφές είναι αυτές που μπορεί να έχουν πολλές ή λίγες θερμίδες, αλλά προσφέρουν ελάχιστα ή και καθόλου θρεπτικά συστατικά.

Κάθε γεύμα και σνακ θα πρέπει να θεωρηθεί ως μια ευκαιρία για να τραφεί το σώμα σας και να γεμίσει με όσα θρεπτικά συστατικά μπορεί. Ειδικά για αυτούς που έχουν υποστεί απώλεια βάρους ή κάνουν γυμναστική, τα θρεπτικά πυκνά τρόφιμα θα σας βοηθήσουν να πετύχετε τους στόχους σας πολύ πιο γρήγορα. Αντισταθείτε στα ακόλουθα τρόφιμα (τα οποία μπορεί να διατίθενται στην αγορά και ως «υγιεινά») την επόμενη φορά που θα πάτε για ψώνια.

 

  1. Πατατάκια

Οι πιθανότητες είναι πως σε κάθε νοικοκυριό θα βρεθεί μια σακούλα πατατάκια, οποιασδήποτε φύσεως. Το κλασικό σνακ για πάρτι δεν έχει κάποιον μακρύ κατάλογο συστατικών, αλλά κανένα από τα συστατικά του δεν έχει υψηλή δόση θρεπτικών ουσιών. Σε γενικές γραμμές, στα κράκερ και τα τσιπς, ένα μεγάλο μέρος της θρεπτικής αξίας του σπόρου έχει αφαιρεθεί κατά την επεξεργασία (ειδικά όταν τα τρόφιμα αυτά είναι λευκά και όχι ολικής αλέσεως, διότι ο φλοιός και τα εξωτερικά στρώματα του σπόρου έχουν αφαιρεθεί).

Εναλλακτικά: Μια πιο θρεπτική εναλλακτική λύση (εξίσου γευστική), είναι τα σπιτικά ποπ κορν με βότανα και μπαχαρικά ή τα κρακεράκια ολικής αλέσεως που έχουν 4-5 γραμμάρια φυτικές ίνες.

 

  1. Αναψυκτικά

Όχι μόνο δεν έχουν βιταμίνες και ανόργανα συστατικά, αλλά περιέχουν μια σειρά από συστατικά που μπορεί να κάνουν ζημιά στο σώμα σας. Τα αναψυκτικά είναι γεμάτα τεχνητές χημικές ουσίες (χρωστικές, γλυκαντικές). Αυτές πρέπει να αποφεύγονται κι ας έχουν μηδενική θερμιδική αξία. Επίσης, τα σκουρόχρωμα αναψυκτικά συχνά περιέχουν πρόσθετα όπως φωσφορικό οξύ που μπορεί να είναι μακροπρόθεσμα επικίνδυνα για την υγεία των οστών.

Εναλλακτικά: Δοκιμάστε αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη ή φρέσκους χυμούς. Μπορείτε επίσης για να δημιουργήσετε «γεύση», να προσθέσετε σε φυσικό μεταλλικό νερό φρούτα και λαχανικά, όπως πορτοκάλι, αγγούρι, φράουλα, ανανά.

 

  1. Κουλούρια

Τα κουλούρια φαίνονται ένα σχετικά ακίνδυνο σνακ. Όλους θα μας πιάσει κάποια στιγμή λιγούρα για κάτι αλμυρό. Δεν είναι πάντα γεμάτα ζάχαρη ή επιβλαβή τεχνητά συστατικά και αν και δεν πλημμυρίζουν το σώμα σας με θερμίδες ή ζάχαρη, δεν το τροφοδοτούν πραγματικά. Αν είστε σε κάποια διατροφή, τα κουλούρια δεν πρόκειται να σας βοηθήσουν να φτάσετε τους στόχους σας γρηγορότερα.

Εναλλακτικά: Μια καλή ιδέα είναι τσιπς από ρυζογκοφρέτες ή kale (με όσο το δυνατόν χαμηλότερη περιεκτικότητα σε νάτριο).

 

  1. Ζυμαρικά

Οι περισσότερες δίαιτες έχουν τα ζυμαρικά στην απαγορευμένη λίστα. Η αλήθεια είναι ότι μπορεί να προσφέρουν κάποια θρεπτικά συστατικά, αρκεί να επιλέξετε το σωστό είδος. Είναι πολύ σημαντικό να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή στο μέγεθος της μερίδας, εάν παρακολουθούμε το βάρος μας.

Εναλλακτικά: Είναι προτιμότερο να επιλέξετε ζυμαρικά ολικής αλέσεως, επειδή περιέχουν περισσότερες φυτικές ίνες, βιταμίνες, μέταλλα και πρωτεΐνες, καθώς ο φλοιός του καρπού έχει διατηρηθεί.

 

  1. Λευκό αλεύρι

Κατά γενικό κανόνα, είναι προτιμότερο να επιλέγετε ολικής αλέσεως προϊόντα. Τα δημητριακά είναι σε μεγάλο βαθμό επεξεργασμένα και χωρίς ίνες. Το αλεύρι ολικής αλέσεως γίνεται από τους ίδιους σπόρους, αλλά δεν έχει υποστεί κανενός είδους επεξεργασία και αυτό του επιτρέπει να διατηρεί ένα μεγάλο μέρος της περιεκτικότητάς του σε φυτικές ίνες. Οι φυτικές ίνες είναι σημαντικές σε όλες τις δίαιτες, επειδή βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης και βοηθούν στην απώλεια βάρους.

Εναλλακτικά: Προτιμήστε ψωμί ολικής αλέσεως ή κράκερς που περιέχουν μείγμα από λευκό αλεύρι και αλεύρι ολικής αλέσεως.

 

  1. Γλυκά

Κανένα γλυκό δεν έχει θέση στη δίαιτά σας, εκτός αν πρόκειται για την μαύρη σοκολάτα. Η πλειοψηφία των γλυκών δεν προσφέρει οφέλη για την υγεία και γεμίζουν το σώμα σας με ζάχαρη και τεχνητά συστατικά.

Εναλλακτικά: Αν είστε γλυκατζήδες, προσπαθήστε να ικανοποιηθείτε με φρούτα. Τα κατεψυγμένα φρούτα είναι ιδιαίτερα γευστικά πχ. μούρα, ανανάς, μάνγκο, πλούσια σε βιταμίνες και μπορούν να σας αποτρέψουν από τους γλυκούς πειρασμούς.

 

  1. Χυμοί εμπορίου

Οι παστεριωμένοι χυμοί δεν είναι τόσο υγιεινοί όσο φαίνονται. Συχνά θερμαίνονται σε πολύ υψηλά επίπεδα και έχουν αρκετή ζάχαρη – πολλά περιέχουν και πρόσθετη ζάχαρη, προκειμένου να υποβληθούν σε επεξεργασία. Η διαδικασία παστερίωσης μπορεί να σκοτώσει ορισμένα από τα θρεπτικά συστατικά επειδή η θερμοκρασία είναι υψηλή, ενώ το ίδιο μπορεί να συμβαίνει και στους φρέσκους χυμούς που υφίστανται παστερίωση υψηλής πίεσης.

Εναλλακτικά: Διαλέγετε όσο το δυνατόν πιο φυσικές λύσεις και όχι επεξεργασμένα προϊόντα.

Lifeme

Healthy is the new Sexy!