Είτε πρόκειται για αντικρουόμενες μελέτες είτε για συγκεχυμένες ετικέτες, γίνεται όλο και πιο δύσκολο να επιτευχθεί μια λεγόμενη «ισορροπημένη» διατροφή. Η διατροφή αλλάζει συνεχώς. Μπορεί να διαβάσεις 10 μελέτες που λένε ότι ο καφές είναι καλός και 10 μελέτες που λένε ότι ο καφές είναι κακός για εσένα … εκεί είναι που επέρχεται η μεγάλη σύγχυση σχετικά με το τι είναι καλό και τι είναι κακό.  

Αυτή τη σύγχυση έρχονται να κάνουν χειρότερη οι διάφορες ετικέτες διατροφικής αξίας πάνω στα διάφορα προϊόντα. Χρησιμοποιούν συχνά φράσεις όπως «χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά» ή «χωρίς προσθήκη ζάχαρης» ή «χαμηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες» και αυτόματα στο μυαλό του καθενός καταχωρείτε ως υγιεινότερη επιλογή -που τις περισσότερες φορές δεν ισχύει.  

Επομένως, εκεί έξω υπάρχουν πάρα πολλοί ορισμοί για το τι είναι υγιεινή διατροφή. Ακόμη και αν δεν ισχύουν όσα λένε τα πλασάρουν έτσι ώστε να φαίνονται έμπιστα. Εμείς εδώ λοιπόν υποστηρίζουμε το ένα και μοναδικό είδος «υγιεινής» διατροφής που πιστεύουμε ότι υπάρχει και μπορεί να βοηθήσει πραγματικά τον άνθρωπο να φτάσει στην καλύτερη δυνατή εκδοχή του εαυτού του και αυτή είναι η ισορροπημένη διατροφή. Ο καθένας μας δεν πρέπει να στερείτε τίποτα, αυτό που πρέπει να κάνει κανείς για να έχει αυτή την λεγόμενη υγιεινή διατροφή είναι να τρώει αληθινές τροφές και όχι επεξεργασμένες (ή έστω όσο το δυνατό λιγότερο επεξεργασμένες).  

Ας δούμε λοιπόν μέσα σε αυτή την σύγχυση που αναφέραμε παραπάνω τους 7 επικρατέστερους διατροφικούς μύθους που οι άνθρωποι πιστεύουν αλλά δεν ισχύουν. 

Τα τεχνητά γλυκαντικά είναι καλά για την απώλεια βάρους
Οι περισσότεροι άνθρωποι που προσπαθούν να χάσουν βάρος χρησιμοποιούν τεχνητά γλυκαντικά αντί για τη ζάχαρη. Στην πραγματικότητα, αυτά μπορούν να προκαλέσουν μεγαλύτερη ζημιά στον οργανισμό από ότι η ζάχαρη μόνη της. Στην πραγματικότητα, έρευνες έχουν δείξει ότι τα τεχνητά γλυκαντικά συνδέονται με την αύξηση του σωματικού βάρους, τον διαβήτη και την υψηλή αρτηριακή πίεση.  

Πιο συγκεκριμένα, σχετικά με την ασπαρτάμη μελέτες έχουν φανερώσει ότι οι οργανισμοί μετά την κατανάλωσή της επιθυμούν σε μεγαλύτερο βαθμό το γλυκό. 

 

Το γάλα είναι η καλύτερη πηγή ασβεστίου
Ενώ έχουμε όλοι ανατραφεί για να πιστέψουμε ότι το αγελαδινό γάλα είναι η καλύτερη πηγή ασβεστίου πως θα σου φαινόταν αν μάθαινες ότι τα σκουρόχρωμα χόρτα, τα αμύγδαλα ή ακόμα και τα φιλέτα σολομού μπορούν να προσφέρουν τα ίδια και καλύτερα αποτελέσματα;  Αδιαμφισβήτητά τα γαλακτοκομικά προϊόντα έχουν διατροφικά οφέλη, αλλά ορισμένοι ενήλικες δεν μπορούν να αφομοιώσουν το αγελαδινό γάλα. Τι μπορεί να κάνει κάποιος σε αυτή την περίπτωση; Απλά να αλλάξει τις επιλογές του σε γάλα από το αγελαδίσιο σε πρόβειο ή κατσικίσιο γάλα. 

 

Τα κορεσμένα λίπη προκαλούν καρδιακές παθήσεις
Έχουν υπάρξει αμέτρητες έρευνες που έχουν εξετάσει τη σχέση μεταξύ κορεσμένων λιπαρών, καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικών επεισοδίων. Ωστόσο, τίποτα δεν μπορεί να είναι απόλυτο και όλη η αλήθεια έρχεται ανάλογα με το είδος των κορεσμένων λιπαρών. Έρευνα έχουν δείξει ότι αυτά τα πιο υγιεινά κορεσμένα λίπη είναι απαραίτητα για τη βέλτιστη υγεία του εγκεφάλου και την οικοδόμηση μεμβρανών κυττάρων. Αυτά που θα πρέπει να αποφεύγεις είναι τα trans λιπαρά καθώς αυξάνουν την «κακή» χοληστερόλη και ρίχνουν στα πατώματα την καλή. 

 

Τα αυγά είναι ανθυγιεινά
Για την ακρίβεια τα αυγά είναι ένα από τα πιο υγιεινά φαγητά που υπάρχουν. Σύμφωνα με προηγούμενες έρευνες, τα αυγά θα μπορούσαν να αυξήσουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων, αλλά το 2013, μια νέα έρευνα κατέληξε στο ότι μπορείς να φας μέχρι ένα αυγό την ημέρα, δεν συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο στεφανιαίας νόσου ή εγκεφαλικού επεισοδίου. 

Πρόκειται για μια τροφή γεμάτη με βιταμίνη D και πρωτεΐνη οπότε σε λογική ποσότητα μπορεί να βοηθήσει πολύ τον οργανισμό. 

 

Όλα τα λίπη σε κάνουν να παίρνεις βάρος
Ας ξεκαθαρίσουμε ότι όλα τα λίπη δεν είναι ίδια. Πραγματικά. η υπερκατανάλωση λιπαρών, επεξεργασμένων τροφών μπορεί να σε κάνει να πάρεις βάρος. Από την άλλη όμως η κατανάλωση υγιεινών λιπών όπως το ελαιόλαδο, τα καρύδια και τα αβοκάντο μπορούν να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους. Όταν προσθέτουμε υγιή λίπη σε μια ισορροπημένη διατροφή, μας κάνουν να νιώθουμε πιο γεμάτοι. 

 

Πρέπει να αποφεύγεις όλα τα αλάτια
Είναι, δυστυχώς πραγματικότητα, ότι οι περισσότεροι άνθρωποι καταναλώνουν πολύ παραπάνω αλάτι από όσο θα έπρεπε και αυτό μπορεί να κάνει κακό στην υγεία. Παρόμοιο κακό όμως μπορεί να προκαλέσει και η έλλειψη του στην διατροφή. Πιο συγκεκριμένα, αυτή η έλλειψη έχει συνδεθεί με πονοκεφάλους, κόπωση, ναυτία και είναι σημαντικό να καταναλώνουμε αλάτι για να διατηρήσουμε τη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα. 

Η ιδανική λύση για εσένα που θες να φροντίζεις την υγεία  και την διατροφή σου είναι να χρησιμοποιείς λιγότερο επεξεργασμένο αλάτι, όπως το ροζ αλάτι των Ιμαλαΐων. 

 

Οι χυμοί με αναγραφή «χωρίς προσθήκη» ζάχαρη είναι υγιεινοί
Η ζάχαρη είναι ζάχαρη όταν εισέρχεται στο σώμα μας – η πηγή δεν έχει πάντα σημασία. Ειδικά με χυμούς φρούτων, υπάρχει σύγχυση γύρω από το μάρκετινγκ και την επισήμανση, ειδικά με ετικέτες όπως «χωρίς πρόσθετα σάκχαρα». Κάποιες φορές αυτή οι χυμοί έχουν περισσότερη ζάχαρη από ένα γλυκό. Όταν μετατρέπεις τα φρούτα σε χυμό, χάνεις την αδιάλυτη ίνα, η οποία είναι βασική θρεπτική ουσία και βοηθά στην καθυστέρηση της απορρόφησης της ζάχαρης. Απομακρύνεις τις ίνες και απλά πίνεις ζάχαρη και θερμίδες. Υπάρχει κάποια βιταμίνη C, αλλά θα ήταν προτιμότερο να έπαιρνες ένα χάπι βιταμινών για την κάλυψη αυτής της ανάγκης. Είναι πολύ καλύτερο αντί να προσπαθείς να πάρεις τη διατροφική αξία μέσω του χυμού, να επιλέξεις να φας τα φρούτα αντ ‘αυτού. 

 

Lifeme
Healthy is the new Sexy!