Είναι γνωστό στις μέρες μας ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι καταναλώνουν μεγαλύτερες ποσότητες ζάχαρης από όσο είναι οι επιτρεπτές. Αυτό δεν συμβαίνει επειδή είναι επιρρεπείς στα γλυκά, είναι ένα φαινόμενο που παρουσιάζεται ακόμα και σε ανθρώπους που δεν τρώνε καθόλου γλυκά. Κάτι τέτοιο συμβαίνει καθώς η ζάχαρη είναι ύπουλη, βρίσκεται παντού και έχει την τάση να αλλάζει συνεχώς μεταμφιέσεις. Μπορείς να τη συναντήσεις σε αφθονία σε διάφορα τρόφιμα που δεν θα πίστευες ότι έχει θέση όπως είναι το ψωμί, τα αλλαντικά, τα λουκάνικα και άλλα πολλά. Ακόμη όμως και αν τα γνωρίζεις όλα αυτά και προσπαθείς να προσέχεις τα καταφέρνεις πάντα ή έτσι απλά νομίζεις; Η ζάχαρη έχει πολλά ψευδώνυμα και αυτό είναι που την κάνει πιο δύσκολη στο να τη βρεις πάνω στις διατροφικές ετικέτες των προϊόντων. Ας δούμε τις 5 συχνότερες μεταμφιέσεις της.

 

Υψηλής φρουκτόζης σιρόπι καλαμποκιού
Αυτός είναι ένας γνωστός εχθρός εδώ και αρκετό καιρό. Ευτυχώς, πολλές εταιρίες έχουν αρχίσει να μην το χρησιμοποιούν πια. Αλλά το αντικαθιστούν συχνά με κανονική ζάχαρη ή τα λιγότερο γνωστά υποκατάστατα. Συμβουλή: Μπορείς γενικά να υποθέσεις ότι κάθε φορά που βλέπεις τη λέξη «σιρόπι», εμπλέκεται η ζάχαρη.

 

Συμπυκνωμένος χυμός φρούτων/ ζαχαροκάλαμου
Μην αφήσεις τη λέξη χυμός να σε  ς ξεγελάσει – αυτό είναι βασικά μόνο ζάχαρη. Μπορεί να μην είναι τόσο επεξεργασμένη όσο κάποιες από τις άλλες επιλογές εκεί έξω, αλλά είναι ακόμα ζάχαρη.

 

Σακχαρόζη, γλυκόζη, λακτόζη, μαλτόζη, δεξτρόζη ή σχεδόν οποιαδήποτε τελειώνει σε -όζη
Αυτά είναι εύκολο να ξεχωρίσουν όταν ξέρεις τι να ψάξεις, δηλαδή αυτή την κατάληξη. Οι πιο κοινοί ένοχοι είναι η σακχαρόζη (επιτραπέζια ζάχαρη), η λακτόζη (που βρίσκεται στο γάλα), η γλυκόζη και η δεξτρόζη (φυσικά, αλλά γενικά επεξεργασμένα) και η μαλτόζη (ζάχαρη βύνης).

 

Χυμός φρούτων
Τώρα, αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι οι χυμοί φρούτων είναι αμφισβητήσιμοι και εξίσου κακοί όπως το σιρόπι καλαμποκιού που παράγεται βιομηχανικά, αλλά αν προσέχεις την πρόσληψη ζάχαρης, πρέπει να θυμάσαι ότι ενώ η ζάχαρη από φρούτα δεν είναι τόσο επεξεργασμένη, εξακολουθεί να μετράει.

 

Μέλι, Μελάσα και σιρόπι σφενδάμου
Γενικά, αυτά δεν είναι υπερβολικά επεξεργασμένα, αλλά είναι ζάχαρη εντούτοις. Δεν χρειάζεται να τα αποφεύγεις τελείως, αλλά είναι καλό να ξέρεις τι τρως.

Lifeme

Healthy is the new Sexy!