Δεν θέλετε να επιβαρύνετε τον οργανισμό και το πορτοφόλι σας καταναλώνοντας energy drinks για να αυξήσετε τις αντοχές σας στην άσκηση; Έχετε φυσικές εναλλακτικές λύσεις που μάλιστα είναι πολύ αποτελεσματικές.

Χυμός κεράσι

Ο χυμός από κεράσι χωρίς ζάχαρη μπορεί να μας βοηθήσει να αντιμετωπίσουμε το «πιάσιμο» που παρουσιάζεται μετά από έντονη άσκηση, ενώ παράλληλα αναπληρώνει την ενέργεια που χάσαμε από την άθληση. Στο πλαίσιο έρευνας από το Πανεπιστήμιο του Όρεγκον, οι ερευνητές εξέτασαν 60 εθελοντές. Σε κάποιους από αυτούς έδιναν χυμό κεράσι, ενώ στους υπόλοιπους κάποιον άλλο χυμό για μια εβδομάδα πριν λάβουν μέρος σε αγώνα δρόμου. Όσοι έπιναν χυμό κεράσι ανέφεραν λιγότερους μυϊκούς πόνους μετά τον αγώνα. Η ιδιότητα αυτή των κερασιών αποδίδεται στην φυσική αντιφλεγμονώδη δράση τους.

Νερό καρύδας

Το αποτελεσματικότερο ίσως αθλητικό ποτό το οποίο είναι θρεπτικότατο από διατροφικής πλευράς είναι το σκέτο νερό καρύδας ή το νερό καρύδας με μια κουταλιά της σούπας χυμό λάιμ. Έχει περισσότερο κάλιο από τα αθλητικά ποτά, και αποτελεί μια πιο φυσική πηγή νατρίου. Πολλοί αθλητές που το έχουν δοκιμάσει υποστηρίζουν ότι είναι πολύ πιο αποτελεσματικό από τα energy drinks του εμπορίου. Το μόνο ίσως μειονέκτημα του είναι η τιμή του που είναι σχετικά υψηλή.

Χυμό παντζαριού

Πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι λόγω της περιεκτικότητας του σε νιτρικά άλατα, ο χυμός από παντζάρι μπορεί να βελτιώσει την απόδοση μας μειώνοντας την ποσότητα του οξυγόνου που απαιτείται από τον οργανισμό κατά τη διάρκεια της άσκησης. Τα παντζάρια, ωστόσο, δεν είναι το μόνο πλούσιο σε νιτρικά άλατα λαχανικό. Η ρόκα, το σπανάκι, τα σέσκουλα, το λάχανο, τα ραπανάκια, τα καρότα, και το σέλινο παρέχουν επίσης καλές δόσεις. Μπορείτε, λοιπόν, να βάλετε στο μπλέντερ ή τον αποχυμωτή τα αγαπημένα σας λαχανικά και να φτιάξετε ένα ρόφημα που θα αυξήσει την απόδοση σας και θα σας γεμίσει ενέργεια.

Σοκολάτα

Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Jame Madison στην Βιρτζίνια παρατήρησαν ότι η καταπόνηση του μυϊκού συστήματος περιορίζεται σε σημαντικό βαθμό σε όσους ποδοσφαιριστές μετά τον αγώνα πίνουν ένα milk shake σοκολάτα. Προσοχή όμως μην το παρακάνετε γιατί έχει πολλές θερμίδες.

Δέσποινα Μαρσέλου
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος με εξειδίκευση στην κλινική διατροφή και στα αυτοάνοσα νοσήματα (B.Sc., M.Sc.)