«Δε μπορώ, αγάπη μου. Έχω πονοκέφαλο!»

Μια φράση που έχει αποκτήσει την …γοητεία του κλασικού, δεν παύει όμως, να αποτελεί πραγματικότητα. Άγχος, νεύρα, κακές συνήθειες, ελλιπής διατροφή, τα  τσιγάρα, τα ποτά και τα ξενύχτια, είναι συχνοί λόγοι που μας κάνουν να πονοκεφαλιάζουμε και να καταφεύγουμε σε όποιο αναλγητικό βρούμε μπροστά μας! Πριν αδειάσετε τα ράφια του φαρμακείου, σας παραθέτουμε τις αιτίες των συχνών πονοκεφάλων, αλλά και τις λύσεις, για μια ζωή χωρίς χιλιοειπωμένες δικαιολογίες!

 

  1. Άγχος

Κανόνας νούμερο ένα: το στρες προκαλεί σχεδόν πάντα πονοκεφάλους! Πιστεύετε ότι 10 ώρες άγχους στη δουλειά κάθε μέρα, είναι κάτι στο οποίο μπορείτε να αντεπεξέλθετε. Το Σάββατο, όμως, ξυπνάτε και το κεφάλι σας πάει να σπάσει. Η ένταση της εβδομάδας υποχωρεί, τα επίπεδα των ορμονών του στρες πέφτουν και προκαλείται ταχεία απελευθέρωση των νευροδιαβιβαστών (χημικοί αγγελιαφόροι του εγκεφάλου). Εκείνοι στέλνουν ερεθίσματα στα αιμοφόρα αγγεία, τα οποία συστέλλονται και στη συνέχεια διαστέλλονται, γεγονός που προκαλεί πονοκέφαλο.

Τι να κάνετε; Αποκτήστε σταθερές ώρες και διάρκεια ύπνου, ακόμη και το σαββατοκύριακο. Μην προσπαθείτε να αναπληρώσετε το χαμένο χρόνο σε ένα διήμερο. Ο υπερβολικός ξαφνικός ύπνος θα «ξυπνήσει» τον πονοκέφαλο. Χαλαρώστε κατά τη διάρκεια της εβδομάδας: ένας χαλαρός περίπατος, ένα μάθημα γιόγκα θα σας βοηθήσουν να αποφορτιστείτε και να διώξετε το άγχος και την πίεση.

 

  1. Θυμός

Όταν είστε θυμωμένοι, οι μύες στο πίσω μέρος του λαιμού και του τριχωτού της κεφαλής τεντώνονται, προκαλώντας μια σφιχτή αίσθηση γύρω από το κεφάλι σας. Αυτό είναι ένα σημάδι κεφαλαλγίας.

Πώς να το διορθώσετε; Όταν αρχίζετε να νιώθετε θυμό, προτού βγάλετε καπνό απ’ τα αυτιά, αναπνεύστε βαθιά και αργά. Εισπνεύστε από τη μύτη σας και εκπνεύστε από το στόμα σας – αυτό θα κάνει τους μυς σε κεφάλι και λαιμό να χαλαρώσουν. Και μη θυμώνετε τόσο συχνά!

 

  1. Κακή στάση του σώματος

Η κακή στάση του σώματος προκαλεί ένταση στο πάνω μέρος της πλάτης, του αυχένα και στους ώμους σας, που μπορεί να οδηγήσει σε πονοκέφαλο. Τυπικά, ο πόνος ξεκινά στη βάση του κρανίου και μερικές φορές φτάνει στο πρόσωπο ή ειδικά στο μέτωπο. Η πολύωρη και κακή στάση μπροστά από έναν υπολογιστή, αποτελεί αντιπροσωπευτική αιτία πονοκεφάλου!

 

Μην υιοθετείτε την ίδια στάση για αρκετό χρονικό διάστημα. Ξεμουδιάστε και κάντε διαλείμματα.  Καθίστε με ίσιο τον κορμό και υποστηρίξτε το κάτω μέρος της πλάτης σας. Χρησιμοποιείστε ένα ειδικό ακουστικό, αν ξοδεύετε πολύ χρόνο στο τηλέφωνο, γιατί κρατώντας ένα ακουστικό ανάμεσα στο κεφάλι και τον ώμο σας, καταπονείτε τους μυς και προκαλείτε πονοκεφάλους.

 

  1. Αρώματα

Τα αρώματα με έντονη μυρωδιά, ειδικά αν τα φοράτε τις πρωινές ή πολύ βραδινές ώρες, θα μαγνητίσουν ακόμη και τον πονοκέφαλο! Και εάν φυσικά, θεωρείτε, ότι η καθαριότητα είναι η μισή αρχοντιά, σκεφθείτε το πάλι: τα καθαριστικά οικιακής χρήσης, περιέχουν διάφορα αρώματα και χημικές ουσίες, και η χρόνια χρήση τους επιφέρει δυνατούς πονοκεφάλους, ειδικά στους πιο ευαίσθητους.

Εάν είστε επιρρεπείς σε πονοκεφάλους, που προέρχονται από ορισμένες μυρωδιές, αποφύγετε βαριά αρώματα και σαπούνια, σαμπουάν και μαλακτικά με έντονο άρωμα. Χρησιμοποιήστε άοσμα αποσμητικά και οικιακά καθαριστικά, ενώ  κρατήστε τις πόρτες και τα παράθυρα σας ανοιχτά όσο το δυνατόν περισσότερο στο σπίτι. Αν το άρωμα ενός συναδέλφου σάς ενοχλεί, βάλτε έναν ανεμιστήρα στο γραφείο σας, ή ανοίξτε το παράθυρο. Ή απλά, πείτε του να αλλάξει άρωμα!

 

  1. Κακοκαιρία

Η υψηλή υγρασία σε συνδυασμό με την άνοδο της θερμοκρασίας, οι έντονες και μακράς διαρκείας βροχοπτώσεις, πυροδοτούν χημικκές και ηλεκτρικές αλλαγές στον εγκέφαλο, καθώς οι καιρικές μεταβολές αλλάζουν την πίεση στον εγκέφαλο. Έτσι, τα νεύρα ερεθίζονται και μεταφράζονται σε αφόρητους πονοκεφάλους.

Δυστυχώς, δε μπορούμε να αλλάξουμε τον καιρό. Ευτυχώς, όμως, που ζούμε σε μια χώρα με 8 μήνες καλοκαιρίας!

 

  1. Τρίξιμο δοντιών

Εάν τρίζουν τα δόντια σας το βράδυ (ο ιατρικός όρος είναι ο βρουξισμός), οι μύες της γνάθου συστέλλονται, προκαλώντας θαμπό πονοκέφαλο. Σε αυτή την περίπτωση, συμβουλευτείτε τον οδοντίατρό σας. Εκείνος θα σας υποδείξει τους τρόπους για να μην τρίζετε τα δόντια σας, ή μπορεί να σας φτιάξει ένα ειδικό μασελάκι για να τα προστατεύει.

 

  1. Φως

Φωτορυθμικά, τα εφέ από την μικρή οθόνη που τρεμοπαίζουν, το λαμπερό φως του ήλιου, όταν το κοιτάμε απευθείας, προκαλούν έντονες ημικρανίες. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα φώτα που τρεμοπαίζουν ενισχύουν τα επίπεδα ορισμένων χημικών ουσιών στον εγκέφαλο, οι οποίες στη συνέχεια ενεργοποιούν το κέντρο της ημικρανίας.

Φορέστε γυαλιά ηλίου, ακόμη και σε εσωτερικούς χώρους αν χρειαστεί, καθώς μειώνουν σημαντικά την ένταση του φωτός. Επιλέξτε ένα ζευγάρι με πολωτικούς φακούς, οι οποίοι βοηθούν στη μείωση της αντανάκλασης. Προσαρμόστε καταλλήλως την οθόνη του υπολογιστή σας, καθώς και την ένταση της φωτεινότητας και των χρωμάτων. Κλείστε την τηλεόραση, ακόμη και όταν δεν παρακολουθείτε. Μπορεί η προσοχή σας να είναι στραμμένη, για παράδειγμα, στις δουλειές του σπιτιού, η ακτινοβολία, όμως, συνεχίζει να κάνει τη …δουλειά της!

 

  1. Καφές και αλκοόλ

Η καφεΐνη και το αλκοόλ σχετίζονται με διαφορετικά είδη πονοκεφάλων. Ενώ το αλκοόλ διαστέλλει τα αιμοφόρα αγγεία και αυξάνει την πίεση γύρω από το κρανίο, η καφεΐνη, ή μάλλον η έλλειψη αυτής, προκαλεί πονοκεφάλους ίδιους με τα συμπτώματα απεξάρτησης.

Ελαττώστε τον καφέ σταδιακά, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι πονοκέφαλοι από την έλλειψη καφεΐνης, ειδικά τις πρωινές ώρες. Το hangover μετά από ένα τρελό ξενύχτι είναι αναπόφευκτο. Σε κάθε δράση υπάρχει και αντίδραση!

 

  1. Έλλειψη φαγητού

Είναι πλέον μεσημέρι και διακατέχεστε από τρομερό πονοκέφαλο. Ξαφνικά, διαπιστώνετε ότι το τελευταίο σας γεύμα ήταν χθες το απόγευμα! Η παράλειψη γευμάτων προκαλεί πονοκέφαλο, τις αιτίες του οποίου καταλαβαίνουμε μετά από καιρό και εντελώς συμπτωματικά. Εάν υπάρχει αρκετός φόρτος εργασίας κατά τη διάρκεια της μέρας, βάλτε ξυπνητηράκι υπενθύμισης, ώστε να μην μένετε με άδειο στομάχι. Βάλτε στην τσάντα σας δυο  μπάρες δημητριακών και ένα φρούτο. Φυσικά, μην ξεχνάτε το βασικότερο γεύμα της ημέρας: το πρωινό σας!

 

  1. Σεξ

Αν και έχει γίνει κλασικό ανέκδοτο, όντως πολλοί άνθρωποι υποφέρουν από οξείς πονοκεφάλους κατά τη διάρκεια της σεξουαλικής δραστηριότητας, συνήθως δευτερόλεπτα μετά τον οργασμό, ενώ άλλοι βιώνουν σταδιακό πόνο όσο αναπτύσσεται η σεξουαλική διέγερση. Οι γιατροί πιστεύουν πως οι πονοκέφαλοι του σεξ οφείλονται στην πίεση των μυών της κεφαλής και του λαιμού. Οι πονοκέφαλοι μπορεί να διαρκέσουν για λίγα λεπτά ή ακόμη και για μία ώρα.

Η αλήθεια είναι ότι οι πονοκέφαλοι αυτού του είδους γίνονται ενοχλητικοί, αλλά σε καμία περίπτωση επικίνδυνοι. Ούτε σημαίνει ότι πρέπει να αποφύγουμε το σεξ. Μάλιστα, πολλοί έχουν γίνει οπαδοί της …ομοιοπαθητικής μεθόδου!

 

  1. Παγωτά

Έχετε έναν απότομο, διαπεραστικό πόνο στο μέτωπό σας όταν απολαμβάνετε ένα παγωτό χωνάκι; Τότε είστε επιρρεπείς σε πονοκεφάλους παγωτού, που προκαλούνται από το κρύο υλικό, που κινείται από το στόμα σας προς το πίσω μέρος του λαιμού σας. Οι γρανίτες και τα παγωμένα ποτά μπορεί να έχουν το ίδιο αποτέλεσμα. Τα καλά νέα είναι ότι οι πονοκέφαλοι που προκαλούνται από παγωμένες τροφές δεν χρειάζονται θεραπεία. Στην πραγματικότητα, σπάνια διαρκούν περισσότερο από ένα ή δύο λεπτά. Απολαύστε ένα παγωμένο mojito, ή ένα all time classic μπανάνα σπλιτ, χωρίς άγχος.

 

  1. Αλλεργίες

Σύμφωνα με νεότερες έρευνες, τα άτομα που πάσχουν από χρόνιες αλλεργίες έχουν περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν ημικρανίες. Οι ισταμίνες που συσσωρεύονται στο σώμα μας ως αντίδραση στα αλλεργιογόνα, συρρικνώνουν τα αιμοφόρα αγγεία και δημιουργούν πίεση. Πριν ξεμείνετε από αναλγητικά, συμβουλευθείτε έναν αλλεργιολόγο και καταπολεμήστε το πρόβλημα και όχι το σύμπτωμα.

 

Lifeme
Healthy is the new Sexy!