Τι κοινό έχει το κέτσαπ και τα δημητριακά; Δεν τα τρώνε οι διατροφολόγοι.

Φανταστείτε ότι σας δόθηκε η ευκαιρία να μάθετε την καθημερινή διατροφή των κορυφαίων διατροφολόγων. Τι θα σημειώνατε; Σίγουρα όχι τα φρέσκα φρούτα, τα λαχανικά, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, το άπαχο κρέας, τα γαλακτοκομικά και τα υγιή λίπη – αυτά είναι σχεδόν δεδομένο ότι τα τρώνε. Το πιο ενδιαφέρον είναι αυτά που δεν τρώνε. Εάν υπάρχει μέτρο, πολλοί ειδικοί θεωρούν ότι υπάρχει μια θέση για τα πάντα σε μια ισορροπημένη διατροφή. Αλλά, υπάρχει μια σειρά τροφίμων που δεν βάζουν στο καλάθι τους, πόσο μάλλον στο στόμα τους. Κάποια είναι προφανή και κάποια άλλα περίεργα!

  1. Granola

Ένας από τους κορυφαίους απατεώνες υγιεινής διατροφής, είναι αυτή η γαρνιτούρα γιαουρτιών και παγωτών που έχει περίπου 600 θερμίδες, 30 γραμμάρια λίπους και 24 γραμμάρια ζάχαρης σε ένα μικρό κύπελλο. Είναι το ισοδύναμο της κατανάλωσης όχι ενός, αλλά δύο κομματιών cheesecake. Τι θα προτιμούσατε; Ορισμένες μάρκες granola προσφέρουν κάποια θρεπτικά στοιχεία, όπως φυτικές ίνες, πρωτεΐνες και σίδηρο, τα μειονεκτήματα όμως υπερτερούν. Προτιμήστε ένα ελαφρύτερο εναλλακτικό με την ίδια γεύση, αλλά λιγότερες θερμίδες, λιπαρά και ζάχαρη.

  1. Έτοιμα χτυπημένα αυγά

Αν και αυτό το προϊόν δεν είναι ακόμα δημοφιλές στην Ελλάδα, στο εξωτερικό καταλαμβάνει πολλά ράφια στα σούπερ μάρκετ. Τα αυγά που προέρχονται από ένα δοχείο δεν είναι υγιεινά. Παστεριωμένα σε εργοστάσιο, είναι ένα προϊόν που συχνά έχει πρόσθετα συνθετικά. Προτιμήστε το φρέσκο αυγό.

  1. Κέτσαπ

Σίγουρα είναι γευστικό σχεδόν με τα πάντα, αλλά έτσι δεν συνειδητοποιούμε πόση ζάχαρη και πόσες θερμίδες συσσωρεύεται μέσα μας. Μόνο μια κουταλιά έχει έως και τέσσερα γραμμάρια ζάχαρης και 20 θερμίδες, το οποίο μπορεί να μοιάζει λίγο, αλλά ο μέσος καταναλωτής χρησιμοποιεί τουλάχιστον τέσσερεις – πέντε. Επιπλέον, είναι γεμάτο με σιρόπι φρουκτόζης, η οποία έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει την όρεξη και οδηγεί σε προβλήματα υγείας, όπως παχυσαρκία και διαβήτη. Είναι πιο ωφέλιμο να χρησιμοποιήσετε φρέσκια τομάτα.

  1. Έτοιμοι Χυμοί

Ο χυμός είναι απλά ένα ζαχαρούχο ποτό που μοιάζει υγιές. Αν και υπάρχουν κάποιες βιταμίνες, μερικά είδη έχουν ακριβώς όση ζάχαρη έχει και ένα αναψυκτικό. Επιπροσθέτως, όταν τα φρούτα μετατρέπονται σε χυμό, απομακρύνονται οι ίνες και τα θρεπτικά συστατικά της.

  1. Κονσέρβες

Οι κονσέρβες μπορούν να ανεβάσουν την αρτηριακή πίεση, το νάτριο και το λίπος. Εκτός από τις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, καλό θα ήταν προτιμήσετε φρέσκα προϊόντα.

  1. Δημητριακά

Τα περισσότερα δημητριακά είναι γεμάτα υδατάνθρακες και ιδιαίτερα επεξεργασμένα. Δεν είναι σίγουρα το πρωινό των πρωταθλητών – τουλάχιστον όχι αυτών που διατηρούνται σε φόρμα. Αν ξεκινήσετε την ημέρα σας με ένα μπολ από αυτά, θα συνεχίσετε να αναζητάτε υδατάνθρακες μέχρι το τέλος της. Απ’ την άλλη, δεν είναι και χορταστικά, οπότε πιθανότατα θα πεινάτε δύο ώρες αργότερα.

  1. «Ενισχυμένοι» καφέδες

Ο καφές με γεύσεις και άλλες τεχνητές ουσίες είναι γεμάτος με ψεύτικα συστατικά που μπορεί να κάνουν πολύ κακό. Συσκευασμένα με μερικώς υδρογονωμένα έλαια (που είναι μόνο τρανς λιπαρά στην ουσία), τεχνητές γλυκαντικές ουσίες, καραγενάνη και τεχνητές χρωστικές ουσίες, αυτά τα φαινομενικά αθώα ροφήματα μπορεί να αυξήσουν επικίνδυνα τα επίπεδα της χοληστερόλης LDL και τον κίνδυνο σχηματισμού θρόμβων και καρδιακής προσβολής. Η πιο υγιεινή επιλογή θα ήταν καφές μόνο με γάλα αμυγδάλου ή καρύδας.

  1. Πατάτες τηγανητές

Όταν βλέπουμε πατάτες στο μενού, αναρωτιόμαστε γιατί υπάρχει ακόμα αυτό το πιάτο; Η κατά τα άλλα θρεπτική πατάτα, τηγανίζεται και στη συνέχεια φορτώνεται με αλμυρό, λιπαρό, επεξεργασμένο τυρί. Όχι, δε θα πάρουμε!

  1. Χοτ ντογκ

Τα λουκάνικα είναι ίσως το πρώτο πράγμα που σκεφτόμαστε ότι ψήνεται στη σχάρα, αλλά δεν πρέπει να είναι το πρώτο πράγμα που πρέπει να μπαίνει στο πιάτο μας. Όχι μόνο είναι πλούσια σε λιπαρά, αλλά περιέχουν περισσότερο από το ένα τέταρτο του νατρίου της ημέρας. Αν το βάλετε και σε ψωμί με καρυκεύματα και σάλτσες, έχετε φτιάξει μια διατροφική καταστροφή. Για να μην αναφέρουμε ότι έρευνες έχουν δείξει συσχέτιση μεταξύ επεξεργασμένων κρεάτων και καρκίνου του παχέος εντέρου.

  1. Αλείμματα σοκολάτας

Είναι ένα από εκείνα τα τρόφιμα που οι άνθρωποι πιστεύουν ότι είναι υγιή επειδή περιέχουν κάτι σχετικό με ξηρούς καρπούς (πραλίνα φουντουκιού κ.λπ.). Αν και τα φουντούκια είναι φυσικά υγιή από μόνα τους, χάνουν τα θρεπτικά συστατικά τους όταν μεταμορφώνονται σε άλειμμα. Με πάνω από 20 γραμμάρια ζάχαρη και μόνο δύο γραμμάρια πρωτεΐνης, δεν υπάρχει λόγος να τα καταναλώνετε.

  1. Γαριδάκια

Μια μπουκιά και μετά λιώνουν στο στόμα σας. Μπορεί να μυρίζουν ωραία, αλλά θα πρέπει να αποφεύγονται αυτά τα αφύσικα πορτοκαλί σνακ. Δεν είναι μόνο τα χημικά τους που τα καθιστούν εντελώς εθιστικά, αλλά επειδή είναι κατασκευασμένα από τόσο πολύ αέρα, ο εγκέφαλος σας δεν μπορεί να πει, ότι το στομάχι γεμίζει ακόμη και με τις θερμίδες αυτές.

Lifeme

Healthy is the new Sexy!