Δεν αποτελεί μυστικό το γεγονός, ότι στην προσπάθειά μας να φτάσουμε σε υψηλό επίπεδο και να βελτιώσουμε τις αποδόσεις μας, πρέπει να δουλέψουμε σκληρά. Η επανειλημμένη ένταση προπόνησης όμως σε τέτοιο σημείο, μπορεί να κουράσει τον οργανισμό, να τον εξασθενίσει και να τον κάνει πιο αδύναμο, σε σημείο όπου πλέον η ξεκούραση δεν μπορεί να οδηγήσει σε αποκατάσταση.

Καλό θα ήταν να γνωρίζουμε τα συμπτώματα, που μας δείχνουν ότι το σώμα μας είναι κουρασμένο και το έχουμε εξαντλήσει, έτσι ώστε να μην χειροτερέψουμε την κατάσταση.

Τα συμπτώματα μπορεί να είναι σωματικάψυχολογικά, ακόμα και συναισθηματικά, και να διαρκέσουν για εβδομάδες, ίσως και μήνες.

  1. Κόπωση

Η υπερβολική κούραση που παραμένει ακόμα και ύστερα από περιόδους αποκατάστασης, μπορεί να περιορίζει τις προπονήσεις και να εμφανίζεται ακόμα και κατά την ξεκούραση. Επιβαρύνοντας αυτόν τον μη ισορροπημένο οργανισμό με περισσότερη προπόνηση, μειώνετε την ικανότητα αποκατάστασης και χειροτερεύετε την κατάσταση.

  1. Έλλειψη ενθουσιασμού για το άθλημα

Εάν η γυμναστική αποτελεί σημαντικό και αναπόσπαστο κομμάτι στη ζωής μας, αλλά ξαφνικά χάσουμε το ενδιαφέρον μας, τότε ενδεχομένως να έχουμε πιεστεί αρκετά, σωματικά και ψυχικά και να χρειαζόμαστε λίγη ξεκούραση.

  1. Κατάθλιψη

Πολύς κόσμος δε συνδυάζει την κατάθλιψη με την υπερβολική προπόνηση, παρ’ όλ’ αυτά, δεν παύει να αποτελεί μια πιθανή έκβαση. Οι άνθρωποι που το παρακάνουν, έχουν την τάση να βλέπουν την άσκηση σαν μια πρόκληση, κατάκτηση, ή πολλές φορές υποφέρουν από «θέματα εμφάνισης-body image issues» και έχουν την πεποίθηση ότι «όσο περισσότερο γυμναζόμαστε, τόσο καλύτεροι θα δείχνουμε!». Η κατάθλιψη μπορεί επίσης να συνοδεύεται από κακή διάθεση και εύκολο εκνευρισμό.

  1. Αϋπνία

Το νευρικό σύστημα δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστο, πόσο μάλλον εάν ο χρόνος της προπόνησής σας αυξάνεται, ενώ παράλληλα δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε.

  1. Αυξημένη πιθανότητα για ασθένεια

Ένα συνεχώς κουρασμένο σώμα μπορεί να επηρεάσει το ανοσοποιητικό σύστημα, να μειώσει την ανοσία του οργανισμού και κατ’ επέκταση να βελτιώσει τις πιθανότητες ασθένειας.

  1. Αυξημένα περιστατικά τραυματισμών

Εάν το σώμα μας δεν έχει αρκετό χρόνο να αναρρώσει, με τον καιρό αποδυναμώνεται και η πιθανότητα τραυματισμών (νέων ή παλιών) αυξάνεται συνεχώς.

  1. Ακόρεστη δίψα

Η υπερβολική ανάγκη για νερό, όπως και το αίσθημα πως ότι και να πίνετε δε σας ξεδιψάει, συμπίπτει με την αυξημένη δραστηριότητα, και είναι ένα καλό σημάδι για να καταλάβετε ότι το σώμα σας έχει υποβληθεί σε υπερβολική προπόνηση.

  1. Επίπονοι μυϊκοί πόνοι

Είναι φυσιολογικό να έχουμε πόνο στους μύες για μία ή δύο μέρες μετά από μια προπόνηση. Ωστόσο, αν ο πόνος επιμένει, φροντίστε να προγραμματίσετε ένα διάλειμμα. Αυτός ο τύπος του εκτεταμένου μυϊκού πόνου είναι σημάδι ότι οι μύες σας δεν έχουν αρχίσει να ανακάμπτουν και επιδρά αρνητικά στις προσπάθειές σας για μυϊκή ανάπτυξη. Δεν ξεχνάμε ποτέ να ακούμε το σώμα μας!

  1. Έλλειψη προόδου

Παρατηρείται όταν κάνουμε υπερβολική προπόνηση, διότι το μόνο που καταφέρνουμε είναι να «κάψουμε» τους μύες μας, περισσότερο απ όσο έχουν ήδη «καεί».

  1. Απώλεια βάρους (ανορεξία)

Η υπερβολική προπόνηση μπορεί να επηρεάσει αρνητικά και διάφορες ορμόνες, με αποτέλεσμα, η λειτουργία του ενδοκρινικού συστήματος να διαταράσσεται και η όρεξή μας να μειωθεί σημαντικά.

  1. Αύξηση ή μείωση των καρδιακών παλμών

Η υπερβολική προσπάθεια να ανταποκριθούμε σε μια απαιτητική προπόνηση, μπορεί να διαταράξει τους καρδιακούς παλμούς, όχι μόνο κατά τη διάρκεια της προπόνησης, αλλά και σε καταστάσεις σωματικής ηρεμίας.

Είναι σημαντικό για έναν αθλητή να αναγνωρίζει, να καταλαβαίνει και να διορθώνει τους παράγοντες που τον οδηγούν στην «υπερβολική προπόνηση» ώστε να μην επαναλαμβάνει τα ίδια λάθη. Καλό θα ήταν σ’ αυτές τις περιπτώσεις, να διενεργούνται εναλλακτικές μορφές άσκησης ώστε να μην πέφτει ο αθλητής στο σύνδρομο της αγωνιστικής απόσυρσης, λόγο της αθλητικής απραξίας.

Πηγή: www.verticalwise.com

 

Lifeme

Healthy is the new Sexy!