1. Έχετε ακμή.
    Αν δεν κοιμάστε καλά, το δέρμα σας θα σας στο δείξει σύντομα. Μερικές μελέτες έχουν βρει μια σύνδεση μεταξύ της έλλειψης ύπνου και της ακμής, ίσως σχετίζονται με το πώς ο ύπνος ελέγχει τις ορμόνες στο σώμα. Η στέρηση του ύπνου βλάπτει επίσης το ανοσοποιητικό σύστημα, αφήνοντας το σώμα επιρρεπή σε πολλά διαφορετικά νοσήματα.
  2. Τα μάτια σας φαίνονται κουρασμένα.
    Ερυθρότητα, πρήξιμο, μαύροι κύκλοι και σακούλες – όλα τα σημάδια ότι δεν κοιμάστε καλά. Μελέτες δείχνουν ότι αυτοί που στερούνται τον ύπνο τείνουν να έχουν περισσότερες ρυτίδες, γραμμές και πρήξιμο. Γιατί; Ίσως το σώμα σας να χάνει τον έλεγχο των ορμονών και την αποκατάσταση ιστών που συμβαίνει στις βαθιές φάσεις του ύπνου.
  3. Παίρνετε βάρος.
    Όταν κοιμάστε καλά, το σώμα σας μπορεί να ελέγξει σωστά τις ορμόνες που επηρεάζουν το πόσο πεινασμένοι αισθάνεστε, όπως τη λεπτίνη. Χωρίς αυτές, αισθάνεστε την επιθυμία να τρώτε περισσότερο από ό, τι χρειάζεται, γεγονός που μπορεί να σας κάνει να παίρνετε βάρος.
  4. Αποζητάτε Junk Food.
    Μετά από μια άγρυπνη νύχτα, ίσως έχετε περισσότερες πιθανότητες να επιλέξετε το cheeseburger και τις πατάτες παρά μια σαλάτα για μεσημεριανό γεύμα. Ένας εγκέφαλος που στερείται τον ύπνο είναι πιο πιθανό να ζητάει ανθυγιεινά σνακ και  γεύματα.
  5. Καταναλώνετε περισσότερη καφεΐνη.
    Δεν είναι τεράστια έκπληξη: Εάν τα συνηθισμένα 2 φλιτζάνια καφέ δεν μπορούν να μειωθούν, απλά μπορεί να μην είστε τόσο ξεκούραστοι όσο πιστεύετε. Η καφεΐνη φαίνεται να είναι μια απάντηση για τον κακό ύπνο, αλλά γρήγορα μπορεί να γίνει μέρος του προβλήματος. Βραχυπρόθεσμα, η λήψη του καφέ ή της σόδας μπορεί να σας κάνει πιο ξύπνιους, αλλά μακροπρόθεσμα μπορεί να οδηγήσει σε αϋπνία ή άγχος.
  6. Αισθάνεστε κακόκεφοι.
    Το ότι γίνεστε ευερέθιστοι είναι ένα μεγάλο σημάδι του κακού ύπνου. Μία μελέτη σε μια ομάδα ανθρώπων περιόρισε σε 4 1/2 ώρες ύπνου την νύχτα για μια εβδομάδα. Το αποτέλεσμα: Περισσότεροι αγχωμένοι, θυμωμένοι και νοητικά εξαντλημένοι άνθρωποι. Ένιωσαν καλύτερα όταν επέστρεψαν στα κανονικά τους ωράρια.
  7. Έχετε κατάθλιψη.
    Η κατάθλιψη και ο κακός ύπνος σχετίζονται επίσης πολύ στενά με τον κακό ύπνο. Ακόμη χειρότερα, λειτουργούν κυκλικά – η κατάθλιψη μπορεί να οδηγήσει σε κακό ύπνο και επίσης μπορεί να συμβεί και το αντίστροφο.
  8. Η προσοχή και η μνήμη γίνονται θολές.
    Ακόμα και ο λίγο λιγότερος ύπνος – χάνοντας μόλις 2 ώρες αν κοιμόσασταν συνήθως 8 ώρες τη νύχτα – μπορεί να σας κάνει να γκρινιάζετε και να επηρεάσει τη συγκέντρωση και τη μνήμη σας. Αυτό μπορεί να σας κάνει λιγότερο παραγωγικούς στην δουλειά – ή ακόμα χειρότερα, να σας κάνει λιγότερο ικανούς στην οδήγησή σας. Περισσότερο από το ένα τρίτο των ανθρώπων παραδέχονται ότι έχουν αποκοιμηθεί κατά την οδήγηση.
  9. Τα πρωινά γίνονται άθλια.
    Το ξύπνημα με πονόλαιμο, ξηροστομία ή πονοκέφαλο μπορεί να οδηγήσει σε έναν ιατρικό λόγο, ότι κοιμάστε ελάχιστα – άπνοια ύπνου, ροχαλητό   για παράδειγμα. Εάν παρατηρήσετε τέτοια συμπτώματα ξανά και ξανά, μιλήστε με το γιατρό σας. Μπορεί να καταλάβει εάν η φαρμακευτική αγωγή ή άλλη θεραπεία θα σας βοηθήσει.
  10. Δεν ξεκουράζεστε όσο χρειάζεται.

Οι περισσότεροι ενήλικες χρειάζονται 7 με 9 ώρες ύπνου κάθε νύχτα. Βεβαιωθείτε ότι ξεκουράζεστε όπως πρέπει.

  • Ακολουθήστε ένα πρόγραμμα, το οποίο σημαίνει ότι κοιμάστε και ξυπνάτε περίπου την ίδια ώρα κάθε μέρα.
  • Ασκηθείτε τακτικά, ειδικά προπονήσεις που εξαντλούν την καρδιά σας. Μπορεί να βοηθήσουν για βαθύτερο ύπνο.

Ο καλός ύπνος επιδιορθώνει το σώμα και το μυαλό, τα οποία βοηθάνε τον οργανισμό σας να λειτουργεί όσο το δυνατόν καλύτερα.

 

Lifeme

Healthy is the new Sexy!